17/5 2015 Vilken upplevelse

Vilken upplevelse helgens tävling på Mantorp var. Inte bara positivt om man säger så.

Vi började med att rida FEI Lagtävlansprogrammet ute.

Han kändes spänd då och då under värmningen och jag fick honom inte 100 lösgjord.
Han stressade lite när jag red på mer och bad om kvickhet. Han visar det genom att börja galoppera och han svettas lite mer än annars.
Jag fick honom mer på tårna men på fel sätt antagligen han måste lyssna på mig och vara lösgjord. Ja ja nu har vi gjort detta och det vill vi inte uppleva igen. 

Värmer
 

Väl inne på banan innan startsignal så gick han ok tills vi kom till kortsidan där han skyggde väldigt för nåt vi vet inte vad tror på en delvis skymd blomma. Kortsidan är max 2 meter från ett ridhus och där inte värmde ju några och det kan ju varit att han hörde dom men inte såg kanske.

På banan


Jag hann inte få honom avspänd på den kortsidan för vi fick startsignal väldigt fort.

Nu startar vi detta :)
 



Vi har haft krångel på kortsidan hela tiden och det gör att jag tappar var jag är i programmet så jag red fel. Klantigt! Retar mig på att jag tappar fokus i det läget. 



Vi har nu haft krångel på kortsidan hela tiden och här skyggar han igen....
Beslutar mig för att utgå. Varför? Jag vill inte stressa upp honom mer än vad han var där och försöka ge honom en bättre ritt dagen efter. 

Domarkommantar från en domare (dom andra skrev inget): Synd. Fin ponny men spänd. 
På det som gick bra så fick vi bra poäng. Alltid en tröst.
5or och 6or på skritten bl.a och en 8a på en sluta :)

Så tråkigt men sånt här händer. Jag kan inte skylla på kort tid på banan eller så för alla fick lika. Ja ja man får bosta av sig och ta nya tag. En tjej avbröt domaren i sin ritt och hon utgick. Hennes ponny var väääääldigt seg. Hoppas hon inte blev allt för ledsen och tar nya tag. 

 
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0