7/3 2015 Hedwr på besök

När ni kan läsa detta gör jag och Hedwr vår första start tillsammans.
Igår eftermiddag kom Camilla med sin fina Linner Hedwr. Vi fick en chans til att rida ihop oss lite till innan starten. 

Jag red honom på lilla banan där vi har dressyrstaket runt en 40x20 bana.

Han var lite tittig i början och kollade in hästar runt om. En gång for han iväg lite skrämd av Yang som var i skogen precis brevid banan och hämtade en pinne.
 

Han var inte så stark i den situationen som man kan tro och det var skönt att veta.
Han var okoncentrerad och lyssnade lite halvt om halvt då fick jag säga till honom att lyssna på mig. Han tar en tillsägelse och gör ingen sak av det. Fantastiskt temprament på denna hingst 



Nu ser jag fram emot att träna vidare på denna guldklimp :)


Tack för den fina västen Camilla !


 

Kommentarer
- Isa

Grattis till vinsten på Money Boy idag

Svar: Tack :)
Sandra A.W

2015-03-07 @ 13:59:50

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0