4/3 2015 Spännande - en ny häst

Det kommer en ny ponny till oss på utbildning och för tävling. Det roligaste är att den inte bara är till mig utan passar oss alla :)

Jag kommer ha huvudansvaret för dressyrträningen, Mimmi och Moa för hoppning och uteritter mm. Naturligtvis kommer vi alla göra alla delar med honom men vi måste ha en uppdelning känner vi. Känner att vi har ett bra upplägg här tillsammans med tränare såklart. :)
Jag har ju mina 2 st killar som jag satsar nationellt med och dom är det ju stort fokus på.


Får vi presentera..........................

Nijebert´s Cupido "QP"
Född: 2009
Maxad D-ponnyhingst
e. Heidehof´s Don Diego
ue. Vita Nova´s Hanassie
Ägare: Hanna och Lovisa Karlsson, Dalsjöfors

Här kan ni läsa mer om honom.

Den 1 mars var ägaren här med honom och Emma och jag provade honom.
Han är stor så han måste vara maxad D.

Emma


Sen var det dags för mig :)
Såklart skulle han busa till det lite av glädje i ett hörn men jag blev inte rädd alls. Han känns inte så spänd så jag satt lugnt och fint kvar. Känns inte som att sitta på en tickande bomb om ni förstår....


Han är en ponny med härlig egen motor som jag inte alls är van vid att rida. Han kändes så glad och var mycket träningsvillig. Okomplicerad i hanteringen också. När bakbenen kommer på plats så kommer han bli superfin. 





 

Tanken är att han ska få komma ut på tävlingsbanan framöver och det ska varvas med träningar och uteritter mm. Än är det inte bestämt när han kommer. 
 

 
 

Kommentarer
- Lollee

Så fina ni är!

Svar: Tack :)
Sandra A.W

2015-03-04 @ 13:47:06
Blogg: http://www.nouw.com/galenilivet
- Anonym

Vad fin han är kram Hannah Garpenrud😍

Svar: Jätte fin!
Sandra A.W

2015-03-04 @ 15:13:14
- Maja

Gud så roligt!!! Lycka till!!

Svar: Det ska bli väldigt kul. tack!!
Sandra A.W

2015-03-04 @ 16:30:13
Blogg: http://majawallstrom.se/
- Eva

Wow, vilken snygging!!!!

Svar: Jätte snygg :)
Sandra A.W

2015-03-04 @ 19:04:41
- Erika Pettersson

va spännande :)

2015-03-04 @ 20:08:23
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/
- Emma

Gud vad spännande, han ser riktigt fin ut :D


Kram

Svar: Ja det är spännande!
klart du ska ut och tävla! :)
Sandra A.W

2015-03-04 @ 21:23:12
Blogg: http://emmaostensson.webblogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0