27/3-15 Vikt och storlekar

Just nu skrivs det på en del bloggar om vikt och klädstorlekar. Bra att det kommer upp?  Jag har en åsikt i ämnet. Tråkigt att det verkar vara så många som mår dåligt beroende på detta.

Du är inte bättre för att du väger 50 kg och är 1,75 lång eller kommer i storlek 34 i kläder.

När man tränar så kan man gå upp lite i vikt för muskler väger. Jag vill träna för att träna dom delar i kroppen som man inte tränar så mycket från hästryggen. Klädstorleken är inte viktig för mig. Har ni tänkt på att två par byxor t.ex kan vara väldigt olika i storleken trots att det ska vara 2 st 36:or?
 

Viktigt att äta när man håller på som vi gör i stall och på hästryggen. Hur ska man orka fokusera på hästryggen om man inte äter?

Vad är det som säger att du är bättre ä mig som väger säg 50 kg och är 1,75 lång som kommer i storlek 34?
Själv är jag bara 1,53 lång väger ca 50 kg och har storlek 34.......... i skostorlek ;)
Jag har inte provat nån 34 i ridbyxor men det borde gå men är helt oviktigt!  

Du duger som du är!

Vad tycker ni om detta?


 

Kommentarer
- Matilda

Jag håller med dig! Är man bara sig själv så räcker det gott o väl <3 Alla är olika men det är synd att många mår dåligt över sig själva, så ska det inte behöva vara!

Svar: Japp det är viktigast att bara sig själv.
Sandra A.W

2015-03-27 @ 11:43:59
Blogg: http://nattstad.se/pkdressyr
- Erika Pettersson

Helt rätt man duger som man är oavsett storlek i ridbyxor, eller skor ;)

Svar: Absolut!
Sandra A.W

2015-03-27 @ 12:21:53
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/
- Divorce your horse

Bra skrivet! :)

Svar: Tack. viktig fråga och många mår dåligt tyvärr.
Sandra A.W

2015-03-27 @ 12:34:14
Blogg: http://divorceyourhorse.se
- Emma Elfstrand - elfstrands.se

Så sant! :)

2015-03-27 @ 12:49:45
Blogg: http://elfstrands.se
- Emilia Jansson

Jag skäms över mina storlekar.. Det är inte roligt när kompisarna tar XS och S. Jag mår dock inte speciellt dåligt över detta då jag vet att jag duger precis som jag är, men ibland, vid vissa tillfällen är det lite jobbigt.
Bra skrivet! :)

Svar: Du ska inte skämmas över någonting! Alla känner säkert likadant någon gång men det är jobbigt ändå. Alla duger. kram
Sandra A.W

2015-03-27 @ 19:37:34
Blogg: http://eryttaren.horseworld.se/
- Madde Andersson

För mig är det bara viktigt att min kropp ser hälsosam ut, att jag mår bra och att jag är stark i kroppen. Jag tycker att det är fel att haka upp sig på vikt eller "storlek" eftersom det faktiskt varierar väldigt mkt beroende på benstomme, muskler mm.

Svar: Det är verkligen helt fel att haka upp sig på vikt eller storlek. Hellre en tyngre balanserad ryttare än en lätt obalanserad!
Sandra A.W

2015-03-27 @ 22:20:50
Blogg: http://ricos.blogg.se/
- eiro.blogg.se

Bra skrivet o ja håller me till fullo. O trevlig blogg i övrigt:)

Svar: Tack. Viktigt ämne.
Sandra A.W

2015-03-28 @ 06:59:18

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0