26/3 2015 Min syn på märkessaker mm

Alice skriver:
Det hade varit intressant att läsa om hur du ser på märkessaker mm, olika 'trender' som går och olika saker som vissa tycker att man 'ska' ha. 
Det hade även varit intressant om du skrev om hur du ser på livré 'utanför' hästarna, man hinner ju inte vara med kompisar och hitta på lika mycket grejor när man rider.

Tack för din kommentar! :)
Livet utanför hästarna svarar jag på i ett eget inlägg.
Dom flesta av er vet ju om att jag har många hästar och alla vet ju vad det kostar att ha alla dom. Vi väljer bort märkessaker för att kunna ha fler hästar. Mina föräldrar är inte rika tyvärr ;)

Visst har vi nån märkesgrej men det har jag fått i present eller fått spara till.
Jag vill precis som dom flesta andra ha saker som är "inne" men det skulle inte gå.
Ta stövlar tex jag har väldigt små fötter och har för stora stövlar nu men när jag växt klart så ska jag måttbeställa ett par.

Trender, ja det kommer ju och går och dom som tjänar mest på det är väl företagen.....

Jag brukar alltid tänka "jag rider inte bättre för att jag har märkesgrejer"

Missförstå mig inte nu jag vill också ha det andra har men man måste inse begränsningen.

Hur ser du på detta?

 



Kommentarer
- Olivia

Jag håller verkligen med dig! Jag har alltid köpt väldigt mycket märkesgrejer. Massor med schabrak, grimmor, ridbyxor osv. Men nu i efterhand ångrar jag verkligen att jag inte la de pengarna på hästarna istället. Tänk alla de tusenlappar jag lagt på utrustning, som skulle kunna läggas till i kassan till en ny häst istället. Vissa grejer är bättre inom de lite bättre märkena och då kan man köpa det, men vissa inte.

Jag skulle t.ex. köpa nya ridbyxor och var helt inställd på pikeur bara för att alla sa att dom var så bra. Kostade 1700 kr. Hittade istället ett par på hööks för 199 kr som var minst lika bra!

När jag hoppade hade jag 5 st animo byxor i olika färger. Två st vita - exakt likadana. Varför, frågar jag mig själv i efterhand. Så fruktansvärt onödigt, det blir liksom ca 8000-9000 kr i inköp för alla fem. Nu har jag två st ridbyxor, det räcker gott och väl.

Svar: Helt rätt! 😄
Sandra A.W

2015-03-26 @ 07:24:51
Blogg: http://oliiviiagustavsson.se
- Emma Elfstrand - elfstrands.se

Så sant! Jag tycker det är kul att unna mig fina grejer till tävling, typ kavajer och schabrak, men oftast passar jag på att önska mig sådant i födelsedagspresenter/julklappar då jag inte vill lägga pengar på det. Hemma rider jag i vad som helst och bryr mig inte det minsta om ifall det matchar ihop eller vilket märke det har :)

Svar: Bra inställning! :)
Sandra A.W

2015-03-26 @ 08:23:48
Blogg: http://elfstrands.se
- Hanna Salomonsson

Jag har aldrig haft någon back-up från mina föräldrar, inte heller haft pengar till att köpa egen häst förrens jag blev vuxen och började jobba. Märkessaker har aldrig varit något jag velat unna mig, möjligtvis enstaka saker måhända som både du och de ovan skriver, mest presenter eller om det råkar ha varit rea;) Men de pengarna som man väl får över lägger jag så mycket hellre på träning eller på hästen i form att equiterapeft checkar eller annat "nyttigt". För i slutändan spelar det ingen roll att du rider runt på banan uppklädd i det dyraste sakerna för domaren tänker garanterat inte på det och varken du själv rider bättre eller hästen springer finare:)

Svar: Jag håller helt med dig. Det är bättre att få jobba lite för det man vill än att få allt serverat.
Sandra A.W

2015-03-26 @ 09:21:54
Blogg: http://hannasaalomonsson.blogg.se/
- Alice

Tack för bra svar! Jag är inte heller en människa som tex tror att jag rider bättre med dyr utrustning, det spelar ju ingen roll om man har den där hjälmen som alla andra tycker är så fin! Man rider ju inte bättre om man har en fin hjälm på huvudet.

Svar: Ha ha nej det gör man inte och den är säkert inte säkrare bara för den kostar flera tusen mer ;)
Sandra A.W

2015-03-26 @ 10:57:18

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0