21/3 2015 Gårdagen

Mamma hämtade mig efter skolan och då åkte vi till Järnia i Götene och köpte ett par träningsskor. 

När vi kom hem så åt vi middag och sen så var det stallet och rida. Money Boy & Blomman skoddes idag och jag tyckte han var lite öm hö-fram efteråt. Är det så att det trycker någnstans och är det sämre åker skon av och hovis får slå på den igen. 

Money Boy gick igår i sanden på banan och där märktes inget av ömheten som kom fram när jag red på grusvägen efter.  Bättre travökning idag och en lång diagonal höll han den hela vägen. Tyckte att han gick stadigare mot i torsdags.
 


S.Diablo galopperades av Mimmi på travbanan i torsdags och jösses vilken energi han hade. Han var högt och lågt. Jag hade bra hjälp av galoppen med Mimmi i torsdags på banan. Han höll sig på mattan igår och jag kunde tom hoppa ett lågt krysshinder :)
 
Hovis är beställd till Diablo också och det blir nog på tisdag nästa vecka.

Glader reds av Marlene på ridbanan och hon gör det sååå bra.
Glader är så känslig men snäll. Står man på hans högra sida och tex släpper stygbeln mot honom så rycker han till och springer undan lite men när Marlen rider och viftar med armen i luften på högersidan så reagerar han inte alls.
I traven så kan Marlene hamna i obalans om han rycker till lite och det tycker han är lite läskigt. Kniper in svansen lite då mm. Vi har ju märkt det innan på ponnys jag ridit in (och Mimmi såklart) att dom reagerar på om barnet på ryggen hamnar urbalans så jag har fått sitta och tappa balansen med vilje för att vänja hästarna.
Han reds helt utan ledare och de skrittade + travade över bommar och gick över lågt hinder helt utan problem. 

Ida som praktiserade här förra veckan gillar Glader och han gillar henne nu hoppas jag hon skulle vilja komma och hjälpa oss att rida honom snart. Varför så många ryttare? Jo vi upplever att ponnyn blir mer barnanpassad om det är fler än bara vi som rider dom. 

 

Kommentarer
- Ida

Jag kommer gärna och hjälper till med sötnosen!❤️

Svar: Va roligt!
Sandra A.W

2015-03-21 @ 18:41:25

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0