5/6 2015 Vilken tid det tar

Något jag tänkt på är vilken tid det tar att sälja häst. Har inte direkt tänkt på det innan. Viktigast är ju ändå att det blir bra för hästen och ryttaren så man måste ju ge det tid. Jag klarar mig undan mycket jobb för det är ju mamma som får samtal, mail mm.
Vi är ärliga om hur hästen är för det är så viktigt att dom hamnar rätt. Om ponnyn ska ju också ridas och hanteras av barn då är det ännu viktigare att veta vad man kan förvänta sig av ponnyn. 

Det finns många hästar till salu och det är inte lätt att välja ut vilka man ska titta mer på. När det gäller häst så tycker jag att det är viktigt att man köper en snäll, välriden häst som man kan lära sig av och sen utvecklas ihop med. Jag väljer gärna en grönare häst som jag kan forma med min ridning om ni fattar vad jag menar.
Diamant är ju 6 år och grön men den ridning han kan är bra då är det enklare att jobba vidare.  

Lite om vad som är viktigt för mig:
- temprament
- väl grundriden
- bra uppfostrad
- vilja att jobba
- bra skritt och galopp
- att den inte är för stor
- lätt att lasta och att den kan stå på transporten.
- att säljaren är ärlig


Just nu visas ju Blomman dagligen för ponnyköpare.



Hur vill du ha det?
- Vad ska finnas i en annons?
- Vad är viktigast för dig gällande hästen?
- Pris?
- Utrustning?
- Besiktning?
- Mätintyg, vacc mm?
- vill du att säljaren visa hästen eller rider du helst själv?
- hur bedömer man en ponny att vara en "barnponny"?
 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0