5/6 2015 Min Diamant <3

Igår red jag Diamant för Emma. Det var väldigt bra att rida nu för henne så jag får lite hjälp med hur jag ska rida honom. Tack Emma för att du orkar med mig <3


Jag kan se på korten att han jobbar på fint med bakbenen så min känsla var rätt MEN jag får det inte gratis utan jag får rida. Kvick i hjälperna och ha honom loss i nacken. Han kan då och då gå lite över tygeln men det får jag ta nu ett tag medans hans styrka byggs upp. Galopp galopp galopp så ser planen ut nu.

Jag kan också se på korten att han drar mig framåt i sadeln då och då. När jag började rida för Traudi fick jag lära mig att sitta i sadeln som om jag satt på råa ägg. Det gör jag nu och då får jag ofta höra att jag ska ner med rumpan i sadeln mer t.om av Traudi.... förvirrande.
Nackdelen med det lätta sitsen är såklart att dom ganska enkelt får mig lite framåtlutad. Måste få klart för mig vad som är lagom att sitta i sadeln. Jag tror inte på att driva fram hästen med sätet hela tiden för då hindrar jag ryggen att röra sig som den ska. Ryggmusklerna jobbar ju inte lika så då stör man ju musklerna i rörelse. 

 
När jag blir osäker i ridningen så blir jag passiv. Jag måste verkligen börja rida på ALLA mina hästar. 

Hittills är jag väldigt nöjd med min svarta Diamant :) <3
 
 

Kommentarer
- Caroline

Jättefin häst du har skaffat och grattis 👍

Svar: Tack!
Sandra A.W

2015-06-05 @ 14:24:59
Blogg: http://ridemyhorse.blogg.se
- Linda

Vad rider du med för bett på honom ? :)
Så jäkla fin!

Svar: Jag rider med ett Sprenger kk ultra...... som finns på Skara Hästsport.
http://www.skarahastsport.se/produkt.asp?id=160
Sandra A.W

2015-06-05 @ 23:10:59
- Erika Pettersson

Är det er nya eller någon du har o rider/tävlar framöver? :)
Riktigt fin!

Svar: Jag fick honom förra torsdagen :)
Sandra A.W

2015-06-06 @ 16:02:41
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0