29/6 2015 Bryt ihop och komma igen

Efter denna helgen så vet jag åter igen hur det känns att bryta ihop. Familjen säger att jag ska vara nöjd med helgens resultat men det är svårt att vara det helt ärligt,

Jag fattar inte varför jag inte får till det på tävling med Money Boy.... han kan ju såååå mycket. Synd att man inte kan skicka in en film på programmet när man rider hemma till tävlingen ;)

På fredagen så blev jag arg på honom. Jag vill så mycket och blev lite stressad när han inte släppte spänningen helt. Så fort jag trycker till honom hårt med skänkeln så blir han upprörd och funkar inte alls. Han förlåter mig inte på en lång stund och då är framridningen körd. Han blir sen osäker vad jag vill och tolkar mina signaler lite hur som bara för att gör mig nöjd och då blir det fel. Besviken och arg på mig själv.

På lördagen värmde jag lugnare och tog inte upp honom i formen förrän det sista. Bättre ritt men sämre % nya domare. Besviken såklart.

På söndagen red jag på nytt lugnare sätt och då kunde jag mjukt styra runt honom på banan men utan tryck för att ge honom en bra tävling. Då fick han 67% min kung! Nöjd och lugn Boy som lyssnade bra på mig. Här kunde jag visa lite vad han kan....

Ja ja bryt ihop och kom igen är det så man säger?

Nijeberts Cupido är jag nöjd med. Igår på hans 1a meetings sista start så var han trött i kroppen så jag fick inte ihop honom under programmet så som man ska. Han blev så låååång i galoppfattningarna och älgade på i trav in i galoppen.
Tänk att han orkade 4 dagar med 1 start per dag.
 

 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0