2/6 2015 Helgens start

Här kommer en fotobomb från helgens final i div 1 dressyr i Vartofta. Riktigt skitväder var det.

Framridning
På framridningen så tyckte jag som jag sagt innan att jag inte fick en bra känsla i traven. Galoppen var ok.
Jag red honom i en lägre form än jag gjort innan och var mera noga med lösgjordheten. Jag har så lätt för att släppa honom lite lite för lång och då stämmer ingenting.

När jag tycker att traven är trevlig då är han för lång. Jag måste lära mig detta. Jag hamnar lätt i att det blir bekvämt att rida men då utvecklas vi inte.

Ja som ni ser så var vi ordentligt skitiga efter en stund på framridningen.


På banan innan start
Jag hoppas att ni ser att han är lösgjord och att han jobbar med hela ryggen?

Fått startsignal


Tack för oss!
Inte vår snyggaste halt direkt.

Det vi måste jobba med är det där skritten... är lite less på den måste jag säga. Så tråkigt att han spänner sig så i skritten, känns hopplöst att få tillbaka den fina skritten han har under ryttare. Han bara väntar på att jag ska samla ihop honom massor. Här gäller det att få honom att förstå att jag inte kommer rida honom så.
I många program är det koffecient på skritten så en dålig poäng där drar ner mycket. 
 
 
Vi vann klassen på 69,342%
Prisutdelningar utan hästarna är lite trist.


 

Kommentarer
- Gisela

Riktigt trevliga bilder!!!


Grattis!

Svar: Tack! :)
Sandra A.W

2015-06-02 @ 20:12:48

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0