24/6 2015 QP har tränat

Tränade QP för Emma igår.

Emma är så duktig på att se vad jag behöver göra när han blir lite tjafsig. Vad menar jag då? Jo när jag rider honom så har vi lätt att hamna i lite för mycket samling och då blir han lite tjafsig för att han inte orkar fullt ut. Jag måste ta ner honom då och hitta var han är som mest avspänd.

Så kul att vi börjar samla lite mer än innan då kommer hans gång fram bättre.


När han inte orkar mer då bryter han gärna av från galoppen och här måste jag vara på honom rejält för han måste lära sig att bita ihop annars kommer vi aldrig över detta och han kommer bryta av ofta. Det svåra är att känna att det är på gång. Vissa hästar känns det direkt på men tyvärr inte QP. Han bryter av och drar sig lång och älgar på i trav och det får han inte.


Vi kände på skänkelvikningarna och dom sitter ok.

När vi kom till traven så jobbade vi med ökningar också. Nu har vi kommit till att han tydligt länger sitt steg.

På träning rider jag lätt i travökningarna det är lättast och jag skumpar inte så på hans rygg.

 
 

Kommentarer
- Johanna

Hej! Var har du köpt dina ridbyxor?
Kram

Svar: De bruna är mountain horse köpta i ullared.
Sandra A.W

2015-06-24 @ 12:53:42
- Ida

Vad fina ni är!! Lycka till på tävlingen😊 Håller tummarna❤️

Svar: Tack :)
Sandra A.W

2015-06-24 @ 13:19:50
- Neapocalypse och tinkerhästen Clooney

Så fin! <3<3

Svar: javisst är han!
Sandra A.W

2015-06-24 @ 22:45:24
Blogg: http://neapocalypse.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0