23/6 2015 Träning med unga hästar

Igår kom Pernilla och vi fick bygga en bana med lite olika saker att utföra på unghästarna.

Vi som red:
Malin - Lille Måns


Emla - Garbos Glader
Tyvärr inga kort för mamma var med Emla och hade koll på Glader.

Sandra - Harriet
Tyvärr inga kort för mamma hade koll på Glader

Emla - Harriet


Jag - Glader


Carro - Valentina


Vi hade kul men tyvärr började det regna i slutet.
Vi hade en slalomövning, halt och rygga mellan 2 bommar, hoppa ett enkelhinder, bommar på marken.

Det är toppen att träna med unghästar samtidigt man får draghjälp automatiskt :)
Emlan red ju Glader innan men tyvärr inga kort som jag skrev innan likaså inga på mig och Harriet.

Glader reagerar när Emlan hamnar i obalans på ryggen. Detta är tyvärr det som ofta händer när vi rider in ponnys. Jag har ganska bra balans och utan att tänka hjälper jag hästen med balansen och då när nån yngre lite svajig (som barn är) sitter upp så reagerar dom på detta oftast genom att springa framåt ett par stag. Svårt att sitta kvar då om man tappar balansen.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0