8/7 2015 Är det nödvändigt?

Är det nödvändigt att skriva sånt här?

Eva kommenterar ang S.Diablo
Fint ridet,
men är det bara jag som ser att han inte går rent? Han är ju halt.
---------------------------------------------------------------------------------------

Tack för omtanken.
Känns ju bra att flera engagerar sig i Diablo men varför kommentera elakt?
Vi är så trötta på detta.

Alla våra hästar kollas regelbundet upp av veterinär, EQ mm.
och jag/vi hoppas verkligen att vi fångar upp en hälta innan vi åker och tävlar med någon av hästarna!
 

Efter Derbyt kommenterade samma Eva så här:


Jag svarade då:
Oj då vilken tur det var söndagens ritt ;)Tack snälla för uppmuntran!
-------------------------------------------------------------------------------------------

Det kanske inte var menat som uppmuntran?!
Vi får väl flytta till Skåne.....

- Sandra



Kommentarer
- Stina

Så tråkigt med sånna kommentarer! Försök att inte bry dig Sandra! Du är jätteduktig, dina ponnyer är superfina och jag skulle inte tveka på att lämna min ponny till dig om jag hade någon! Alla Sveriges domare har samma utbildning, sen är det klart det finns mer ekipage i Skåne vilket ger mer konkurrens men oavsett har du ju uppenbart fått poäng du förtjänar! Ligger nog bara avundsjuka bakom tyvärr. Kram på dig och stort lycka till på SM!

Svar: Hej och tack!
Fattar inte varför man måste skriva att han är halt. Diablo berör många!
Sandra A.W

2015-07-08 @ 07:52:28
- Ida

Så onödigt med sådana komentarer! Jag fattar inte varför Diablo berör så många! Han är ju superfin och du rider honom så sjukt bra<3 Du ska inte by dig o såna avundsjuka människor! Håller tummarna på SM<3

Svar:
Sandra A.W

2015-07-08 @ 08:44:29
- Eva G

Jag vill förtydliga att det inte är jag (Hobbes uppfödare) som skrivit det där...
Det ligger för mkt avundssjuka bakom sådana kommentarer.
Kram Eva G!

Svar: Det vet vi Eva ❤ kram
Sandra A.W

2015-07-08 @ 09:06:23
- Amanda & ridtravaren Lilleman

Jag har också fått höra och läsa en del kommentarer om att min häst ser halt ut på videosar som jag lagt ut. Och när jag frågat vilket ben, högt eller lågt så vet folket inte?! Jag kan förstå om en lägger ut en video och frågar om hjälp eller "vad tycker du?" Om en har svårt att se om hästen är halt eller inte. Annars kommenterar man inte så. Det ÄR onödigt och bara nedvärderande helt enkelt!

Svar: Håller med!
Sandra A.W

2015-07-08 @ 09:13:05
Blogg: http://bagheeraomalley.blog.se
- Linnea

Det var en otroligt onödig och meningslös (och grundlös!) kommentar och ja, hon lär vara ensam om att se den hältan. Nu fick jag tillfälle att titta på din och Diablos segerritt och wow, vad imponerad jag blev över hur snyggt och enkelt ni får det att se ut!

Snälla ni, flytta inte till Skåne, vi vill ha er kvar här <3

Svar: tack
Sandra A.W

2015-07-08 @ 10:03:02
- Alice

Fy så dumt att skriva sånt! Diablo är ju inte halt,om han var det skulle ni ju aldrig ta ut honom på tävling innan han var helt återställt! Så kunniga som ni är i er familj så skulle ni aldrig ta ut en oren häst på tävling.
Det är ju högre konkurrens i Skåne men du mäter ju dig lätt med dom allra flesta! Så duktig som du är så behöver du knappast bo i ett visst landskap för att bli bäst!

Svar: Tack Alice!Fast i skåne skulle vi kunna ses ;)
Sandra A.W

2015-07-08 @ 11:02:51
- Caroline

Ta inte åt dig av såna kommentarer och skulle han varit halt skulle ju dommaren sakt till att du ska avbryta ritten.

Svar: Ja det skulle domaren gjort!
Sandra A.W

2015-07-08 @ 11:56:19
Blogg: http://ridemyhorse.blogg.se
- Alice

Ja det är klart att det hade varit roligt att ses ibland:) ska ni till Vetlanda på ungponnychampionatet i höst? Vi ska nämligen dit med vår 5-åring?

Svar: Nej vi sålde ju B Cupid och har ingen mer att rida tyvärr.
Sandra A.W

2015-07-08 @ 15:50:23
- Camilla

Hahaha hög lägsta nivå i Skåne? Nja det vet jag inte... Finns gott om folk som inte kan rida här med, och ang hälsan så är väl personen en sån som hittar hältor överallt som ingen veterinär i världen kan hitta.

Svar: <3
Sandra A.W

2015-07-08 @ 17:38:58

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0