7/7 2015 Lite tankar kring mina tävlingshästar

Jag är så tacksam för alla hästar jag får tillgång till. Om allt går som vi planerat så rider jag ungponny-SM på Nijeberts Cupido och dressyr-SM på min egna Money Boy.

Tack till Agnetha och Teres med familjer för att jag får rida era fina hingstar!

Duktiga Speyksbosch Diablo satte ett SM-kval i helgen :) :)  Vem hade kunnat tro det för något år sen?
Oj oj vilket arbete det ligger bakom denna fina killen Diablo. Tror inte jag kan beskriva hur mycket jobb det varit....... Mycket mat, mycket hantering och framförallt många timmar i sadeln. Många tror inte på honom men jag tycker nog vi visat att han hör hemma på nationellnivå nu. Tänk om jag fått honom när jag var 10,5 år och kollade på honom.... han var lite stor för mig då men i fin form.
Känns skönt att veta att vi är på rätt väg och vi kommer träna vidare :) Hans utgångspunkt träningsmässigt var riktigt illa men han har sakta kämpat sig tillbaka. Tack för det fina Dibblo! <3

Nijebert´s Cupido eller QP som vi kallar honom har på väldigt kort tid tagit sig från noll till att vara kvalad till Ungponny-SM i dressyr som går i Gävle nästa vecka.
Denna killen är just nu lite trött i sina bakben så nu ska vi vila från dressyrarbetet :)
Han har så mycket gång så det är inte så konstigt att han är lite trött i kroppen nu.
Vilken bonus att han kommer med, vem trodde det i våras?

Money Boy
Ja vad ska jag säga om min fina kille....
Han har varit hos oss sen 1 maj 2014 och hade då en genomförd ritt på TDB och nu har han fina kval till SM. Jag är så stolt över honom. Jag är fullt medveten om att vi har lång väg kvar att vandra till toppen. Vi ser detta kommande SM som en träning på att tävla. Boyan har så lite erfarenhet och jag måste lära mig att rida honom på bästa sätt på tävlingar. Man måste ju liksom träna på att tävla. Finns mycket Power i honom som jag inte lyckats visa än, vänta bara ;) 
Önskar att jag kunde få med mig tränare på SM som de flesta andra har men vi har inte råd tyvärr :( :(

Även om vi kommer sist så ser jag detta SM som en vinst för oss som ekipage som klarat detta. Jag vet att jag säkert blir besviken för stunden men när jag tänker efter så är detta SM bara en bonus för oss.  Jag fyller ju 14 år i november och Boyan är 8 år så vi har tid :) :)
 
Jag är tacksam för mitt liv och all hjälp jag får av tränare, familj sponsorer och hästägare! TACK

 



Kommentarer
- Pernilla W Ödlund

Diablo är en av de allra vackraste hästar jag vet om - vi har ju lille Prins här hemma som är en kopia. Kämpa på så kommer han bli finare och bättre än någonsin!!

Du är fantastisk Sandra - om du bara visste hur unik du är!!!

Jag hoppas att jag har tillfälle/tid att åka en sväng till Gävle och kolla lite. I vilket fall så håller jag tummarna för dig och tror att du - oavsett resultat - kommer göra ett fantastiskt BRA SM!!

Svar: Tack snälla Pernilla <3
Sandra A.W

2015-07-08 @ 00:15:42
Blogg: http://pernillaodlund.se
- Anonym

Förtydligande angående Diablo är att han åkte inte från sin ägare ohanterad o dåligt riden, Fam Wickström/Andersson fick honom i ett mycket tråkigt läge då han varit utsatt för så mycket tråkigheter! Att han är tillbaka i det läge där han var innan vi lånade ut honom är otroligt roligt! Detta är från början en oerhörd snäll, välhanterad välutbildad ponny som haft otur!!! Tack Sandra o Co för ni tar väl hand om honom, få ponnyer har hans kapacitet och utstrålning <3

2015-07-08 @ 09:45:26
Blogg: http://ridponny.net

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0