30/7 2015 Tänk om alla...

Tänk om alla var som min lilla Emla då vore hästvärlden lite bättre. Mjuka fina hjälper och alltid en berömmande klapp till sin ponny.
Foto: Malin V
Denna tjej på 8,5 år är som en svamp och vill göra allt rätt och vara en sann kompis med sina hästar.
Igår var vi på pay and ride i Floby med Emla och ponnysarna Columbine och Colibri.

Emla är lite som jag på tävling märker jag, säger inte mycket, ser allvarlig ut och då är det svårt att veta om hon har kul men det har hon.
Foto: Malin V


Foto: Mamma

Vårat mål i träningen den sista tiden har varit kontroll och att ponnysarna ska vänta på Emlas signaler och igår på tävlingen fick vi kvitto på att vi jobbar rätt. I galoppen måste vi jobba mer med kontrollen för hennes ponnys är snabba ;)
Noga träning så kommer styrka och kontroll. Som ryttare vill man ju kunna styra varje steg dom tar.

Vi måste fortsätta att jobba med Emlas armar som ofta blir stela och raka.
 

Kommentarer
- Annie

Gud vad söta!:)

Svar: Visst är dom! :)
Sandra A.W

2015-07-30 @ 07:22:04
Blogg: http://anniehorselife.blogg.se
- terese

Hon är sååå duktig. Det är bra att ni har ryttare på tillväxt till våra ponnysar. :-D

Svar: Vi tänker på allt ;)
Sandra A.W

2015-07-30 @ 08:56:18
- Malin och Anders

Vad fint skrivet! <3

Svar:
Sandra A.W

2015-08-05 @ 10:34:21

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0