21/7 2015 SM dag 1 Money Boy

Våran första dag på SM började med Money Boy. Vi skulle rida FEI Lagtävlansprogram ponny 2012.

Värmer i regnet
Vi har ju otur som på förmiddagen får rida i regnet. Ska inte skylla på det men lite fördel för dom som rider på eftermiddagen i klassen när det är uppehåll. Vi har ju inget ridhus så vi tränar ute i alla väder, kan ju vara våran fördel :)
 
Boyan känns helt ok. Jag kan inte sätta mycket tryck i honom för då börjar han studsa men lite lite gick. Inte så dåligt på ett SM med allt vad det innebär.

Collectingring
 


På banan


Vet.check direkt efter ritten

Våran kamera håller på att gå sönder så ni får ursäkta kvaliten på bilderna.

Duktiga Paula Bon Persson på sin fina Twenty, tävlar i min grupp.
Kvalade in till SM på bara 3 tävlingar har jag för mig - hur bra liksom!!!
 
Emelie Carlsson på sin fina Yanne, tävlar i grupp 2
Fick inte betalt för sina ritter alls på denna tävling. Kämpa på Emelie <3

Vi fick ihop 65,257%

Domarkommentarer:
Domare 1: Lekker ponni, god rytter!
Dette blir virkelig bra när du klarer å skape mer riktig framadbjudning slik att ponnien kan strekke seg mer fram mot en korrekt kontakt. Lykke till videre :)
Domare 2: Bra galopp, rörlig, ibland lite segt
Domare 3: Flott häst som emellanåt tappade bjudn. Du fick inte riktigt flyt i de enkla bytena o bör forma mer mellan hjälperna i skolorna. 

 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0