1/7 Money Boy på lördagen

Lördagens start på Boyan.
Jag var lite spänd på hur han skulle ta värmningen. Jag var helt fokuserad på att vara lugn själv och inte stressa om han inte släppte direkt. Beslutade oss för att plocka upp honom det allra sista innan start.

Värmer
Märker på framridningen att det då och då blir kommunikationsfel mellan oss.
Rider lite mer linjer som finns i programmet. Det gjorde jag inte på fredagen.

Innan start.
Här känner jag att jag inte kan rida upp honom i formen utan han får gå lägre än planerat. Han får inte få mer dåliga starter på banan. Han ska ha kul och en ryttare som begriper sig på honom.
Om jag fortsätter rida som innan så kommer han snart vägra gå fram och studsa på stället snart, skritten kan försämras till det den var när han kom igen mm.

Lennart, Olivia och Stina. Dom ser ALLT ;)

På banan
Vi rider FEI Mästerskapsprogrammet och väl inne på banan så fortsätter våra kommunikationsproblem. Han tror att han ska fatta en viss galopp men det blev fel osv osv.
Mycket bättre än fredagens start men fick dåliga procent bara 61%

När jag kommer ut så säger Mamma och Mimmi att det är mycket bättre :) härligt att höra.
Missarna beror på att han inte känner mina skänklar som han ska pga schabraket är för stort för mina korta ben.... mamma såg problemet :)

 

Kommentarer
- Olivia

Vad snygga vi var då ;) <3

Svar: Absolut!
Sandra A.W

2015-07-01 @ 17:08:05
Blogg: http://oliiviiagustavsson.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0