13/7 2015 Vilka hästar

Jag fick ju lite hjälp av Emma med Boy igår. Hon tränade hos oss och vi hade precis filmat kuren igen så jag var på banan under hennes träning.

Denna fantastiska ponny, jag red honom med mer tryck och jösses vad han travar då! Den andra traven är mest att han tassar runt liksom här blir det power. Skulle kunna sitta och rida så hela dagarna :)
Tänk när jag kan rida honom så hela programmet, åh vad jag längtar.

Planen med Boy har sen Dagstorp varit att han ska ridas i låg form och inte plockas upp direkt. Har följt planen och han känns inte det minsta stressad :)


QP, jag måste påminna mig om att han bara är 6 år och unghäst. Jag har lätt att ställa höga krav i ridningen på honom för han är ju så himla duktig. Lätt att ställa för höga krav när han går så bra. Jag får skärpa mig!

Har provat runt bland betten och nosgrimmor igen och han går bäst på rakt bett och remontnosgrimma. Nu blir det remont och rakt bett som gäller.
 
 


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0