26/1 2015 Money Boy i lördags

Jag har ju inte skrivit nåt om hur träningen för Emma gick med Money Boy i lördags.

I början så var han stark och det beror ju på att han inte är lösgjord så det fick jag snabb hjälp av Emma med.

Värmer










Fokus på galopp hela denna träningen.
Jag gillar verkligen att träna för tränare! Man har ögon på sig hela tiden och man måste jobba ordentligt. Inget utrymme för att fuska här inte :)

I slutet lade vi in träning på de enkla bytena. Svårt med skritten som är hans svagaste punkt. Vi tränar på och fokuserar på att han ska lära sig jobba och tänka rätt och vara lugn in i skritten.






Välförtjänt paus. 
 

På denna bilden vet jag inte riktigt vad han grejar med.... svettig och ruskar på huvudet.


Denna hästen är fantastisk. Rör sig mjukt och fint och arbetsvillig. När han kom var han inte lätt precis ville bara samla sig oavsett vad jag bad om. Hans problem då var att han inte ville gå fram på banan. Han har inte många resultat innan vi började tävla.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
- amanda

Hej! Undrar lite vem Emma är? Vart håller hon till, kommer hon ut o har träningar och hur kan man få kontakt med henne? Håller på o letar efter en 'hemmatränare' som komplement till Göran Liljestam :)

Svar: Hej.
Maila mamma på [email protected] så får du svar. :)
Sandra A.W

2015-01-26 @ 08:45:57
- Nathalie

Hej, det vore kul om du ibland skrev HUR du fick jobba för att få hästen avspänd/i form osv. Alternativt lägger upp små filmsnuttar så man får se eller höra hur du gör. Sånt är alltid kul och lärorikt :)

Svar: Kan jag göra. Kan be mamma filma också.
Sandra A.W

2015-01-26 @ 16:23:39
- Gisela

Ser så otroligt fina ut tillsammans.

Svar: Tack så mycket!
Sandra A.W

2015-01-26 @ 20:10:11

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0