21/1 2015 3 st ridna

Igår efter skolan var det full fart som vanligt.

Jag började rida Diablo och prövade att ha en gummigrej under sadeln för jag studsar i sadeln och det kan inte vara skönt att ha mig på ryggen då. Måste köpa en sån vilken skillnad!


Kung Quest reds som nr.2
Helt okomplicerad och bara gör allt. <3


Sist men inte minst var det Blommans tur, denna känsliga underbara lilla häst.
Igår ville lilla damen inte fatta rätt galopp ungefär varannan fattning. Hon stressar upp sig lite precis efter fattningen och det förstår jag inte alls. Har man brutit av galoppen för fort efter själva fattningen och hon uppfattar det som jobbigt känslig som hon är? Ofta kan man låta dem galoppera på och sen själv byta varv så dom kommer galoppera i rätt galopp utan att störa liksom. Byter de galopp i farten så får de galoppera på och själva upptäcka att det inte var så smart....

B Cupid är en sån ponny som vi fått jobba extra med i galoppfattningar och i galoppen sen. Trägen vinner!
Mimmi på prinsen:
 

Blomman vill inte alltid ställa utan väljer att flytta åt sidan och det måste jag få hjälp med av Emma. I slutet av passet mjuknade hon och ställde bättre men man vill ju ha rätt direkt.

Under utbildningens gång så uppkommer nya saker hela tiden. Så skönt att ha tränare mm att ta hjälp från.


Efter hästarna så var det läxor för min del. Matte


 
 
 
 

Kommentarer
- Anonym

Vad var det för gummigrej? Kan du lägga ut bild?

Svar: Svarar i ett inlägg.
Sandra A.W

2015-01-21 @ 17:44:53
- Sanni

Superfina allihopa! :)

Svar: Tack!
Sandra A.W

2015-01-21 @ 17:49:49
Blogg: http://toivios.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0