26/2 2015 Motivation

Fick en fråga om motivationen att hålla igång och träna Quest efter att vi nått våra mål.
Jag älskar denna ponny så motivationen att träna med honom är stor. Han är som att komma hem och sätta sig i soffan. Jag har Quest att tacka för så mycket. Han har verkligen lärt mig det mesta av det jag kan.


Jag har funderat lite på detta med motivationen och det som driver mig är att se framstegen och glädjen hos hästarna oavsett vilken nivå dom är på. Roligast är nog dom som tränar på det svåraste för det är störst utmaning oftast för mig.

Motivationen är inget jag funderar på så ofta utan det bara finns en drivkraft att träna och utvecklas.

Jag älskar att tävla men det får ju inte ta över för viktigast är ju att hästen trivs och utvecklas. Det går inte att stressa fram resultat.

Jag får många frågor om hur jag hinner mm för att jag rider många hästar. Frågan kom upp senast igår.  
Det är nog tur att jag har flera stycken för hade jag haft bara en så hade den trimmats till leda.... samtidigt som jag också vill slöa på soffan då och då som alla andra. Jag är 13 år och vill inte behöva välja häst än och jag har ju faktiskt klarat av att ta Diablo och Boy till nationellnivå på väldigt kort tid samtidigt som dom andra hemma tränats och utvecklats. Jag är nöjd med deras resultat på 1a starten nationellt. Såklart vill jag och säkert ägare också se högre procent men det kan vi inte stressa fram. Vill man stressa så får man hitta en annan ryttare än mig.

Jag är fullt medveten om att utan Mimmi så skulle det vara mycket jobbigare så stort tack till Mimmi <3 som hjälper mig. Mamma är ju alltid med och hjälper till också.

En sak till, när man har många hästar så är en del av att det fungerar att man rider effektivt.


Hur ser ni på det?

 
 

Kommentarer
- Emelie

Jag hade gärna haft en häst till att träna, jag tror det hade gynnat min utveckling med en lite äldre kunnig häst. Min unghäst är fantastisk, men ibland vill man känna på hur det ska kännas.

Men jag sköter det mesta själv, så tiden rinner lätt iväg. Så glad att jag hade min groom till att hjälpa mig bygga hinder igår, jag var ändå inte hemma förrän kl 23, men utan henne hade jag nog varit ännu senare i säng...

Svar: Du får vara rädd om din groom. Jag skulle också önska en läromästare men man kan inte få allt tyvärr. Mamma kan TDB skapligt om det krånglar ;)
Sandra A.W

2015-02-26 @ 08:35:43
Blogg: http://exaequestrian.wordpress.com
- Emilia Jansson

Jag fixar det mesta själv faktiskt. Min mamma brukar mocka när vi har träningar. Jag har ju bara en häst vilket jag är väldigt glad över. Annars hade jag nog varit i stallet hur länge som helst! :)

Svar: Ha ha ja det är stor risk att man blir kvar lite längre än man tänkt sig. Fin blogg du har!
Sandra A.W

2015-02-26 @ 12:05:56
Blogg: http://eryttaren.horseworld.se/
- enny

Så länge men har ett brinnande intresse, höga ambitioner och en bra planering så funkar de mesta. Vi har 9 hästar, varav jag håller 3 i tävlingskondition. Vi har varken ridhus eller ridbana, vilket resulterar i att vi åker till ridhus flera gånger per dag. Ofta får man gå upp tidigt och rida innan skolan ;) Mockning, utsläpp, fodringar etc sköter jag till största delen själv, även om vi i familjen hjälps åt.

Svar: Det är bra jobbat! Vad har ni för hästar? Har du nån blogg?Visst går det Sjäva skötseln som mockning mm gör oftast min pappa <3
Sandra A.W

2015-02-26 @ 20:52:52

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0