24/2 2015 Lite tankar

Tankar far runt nu efter starten.
Man vill ju visa så många att man har fina ponnys och att de kan.

Ägare och andras hästar
Först och främst är man ju tacksam att man får ha andras fina ponnys och träna dom samtidigt som man känner att man vill prestera på topp hela tiden. Svårt att vara på topp hela tiden....
Jag vill ju inget hellre än att det ska gå framåt med andras hästar så dom är nöjda och glada :) samtidigt som mitt mål med deras hästa kanske inte är samma som ägares just den tävlingen.

Ta Diablo t.ex vem kunde tro att han skulle komma tillbaka och nu ha gjort sitt bästa resultat på dressyrbanan. Jag är så stolt över prinsen <3 Han har ju startat internationellt i ridklass men det är svårt att jämföra för det är inte alls samma ridning.

Egen häst
Jag är så lycklig och glad att vi nu äger Money Boy. Denna kille har gjort stora framsteg på 10 månader.
Så roligt att vi kunnat ändra träningssättet och få honom att träna rätt och samtidigt klättra i klasserna.

Rider du andras hästar?
Äger du hästen själv?

Jag själv
Jag måste själv jobba med min ridning och inte ta det säkra på banan hela tiden.... Jag måste hitta hur jag ska rida killarna på tävling. Money Boy hade jag bra på framridningen sen så tappade vi.
Diablo var riktigt fin hela tiden och jag hade honom lösgjord och han ville göra det jag bad om. Så glad att vi kunde behålla lugnet.

Prövat nåt nytt
Denna tävlingen prövade vi att jag skulle rida med hörlurar och ha mamma i öronen. Ovant för oss båda. Det var bra för mamma kunde påminna om att jag skulle tex göra en piruett och framförallt att jag ska andas ;) ;)
Jag är ju van att rida i min bubbla helt själv på framridningar men detta var bra.

Visst har han otroligt vackert huvud?!

Sen en sak till man behöver ha personer runt sig som man litar på till 110% som Mimmi <3

 

Kommentarer
- Michelle Petersson

Verkligen fint huvud! Så himla söt! :D
Kram

Svar:
Sandra A.W

2015-02-24 @ 07:27:05
Blogg: http://michellepetersson.horseworld.se
- Emelie

Jag har bara haft egna hästar att rida/köra, men visst drömmer man ibland om att få förtroendet att förvalta någon annans häst. Men som du påpekar, det finns en baksida med det också...

Jag är mycket för att inte stressa genom klasserna, jag tror det gynnar både ryttare/kusk och hästar i längden.

Svar: Finns ju för och nackdelar med allt. Jag vill inte heller stressa upp i klasserna man befäster inte allt då.
Sandra A.W

2015-02-24 @ 09:05:05
Blogg: http://exaequestrian.wordpress.com

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0