10/2 2015 S.Diablo på träning

Här kommer min syn på träningen med Diablo för Emma i lördags.

Vi var i lilla ridhuset på Skaras ridskola och det var mer ekipage inne. I det läget blir jag lite nervös av att sitta på en hingst men som den klippa han är så sköter han sig bra! Blir så irriterad på att jag ska spänna mig i den situationen finns väl ingen genväg bara att bita ihop.

Värmer själv

 


Ser Ni Mimmi och Moa på läktaren? Humle och dumle

Diablo börjar nu kunna galoppera i en taktmässig lite mer samlad galopp. Tack Emma för all hjälp!

Vi galopperade en del i förvänd och det var riktigt jobbigt tyckte Dibblo. Förvänd är bra för då kommer jag åt hans bakben bra!



Finns inte så mycket att säga om träningen egentligen för vi håller ju på med våran galopp.


Galopparbetet gör att han stärker sig och får då en mycket bättre trav också som ett extra plus!










Duktig kille!

Som mest var det 4 st i lilla ridhuset. En 5-årig valack på över 1,80, Fame som for omkring i linan och Moa på Chanel plus Dibblo. Ingenting gör han utan bara tuffar på och koncentrerar sig på mig. Jag kan känna att han spänner sig om nån kommer lite nära men slappnar snabbt av igen.
När det kommer in en häst på över 1,80 i ett 40 ridhus då känns det tråååångt.

 
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0