9/12 2015 Vår tisdag

Jag red S.Diablo och vi konditionstränade i galopp. Han står inte emot lika länge in i passet längre så det är ett stort framsteg. Carro red på Manten samtidigt på banan, alltid kul med sällskap förutom mamma.

Carolina & Diamant i höstas när det var trevligare väder

Igår flyttade vi om i gamla stallet lite eller rättare sagt Diamant bytte box. Diamant står nu mellan Money Boy och Speyksbosch Diablo. Vi tror nämligen att Diablo kan acceptera Diamant och då kan vi förhoppningsvis köra dom i lastbilen tillsammans :)
Dibblo blåste upp sig och såg lite upprörd ut men Manten vände baken till och sen så valde han maten före en blåsande Dibblo.

Moa lade på longergjord på Popcorn och det tog han bra. Lite spänd såklart och undrade vad det var.
Vi tar in Popcorn innan det blir kolsvart ute för att han ska vänja sig och han går lång väg i bara grimma och vanligt grimskaft utan problem. Lite studsig som när man poppar popcorn ;)
Vi ska trimma hans man och så men just nu prioriterar vi att bara hålla på med honom och rykta mm.

Mimmi galopperade QP. Carro red Nogge med Mimmis övervakande öga. Moa linade Olga och tömkörde Chanel. När de gjorde det så var jag och mamma inne och gjorde SO-läxa, massor av frågor som skulle besvaras. Alltså läxor suger! Jag hittar 100 andra saker att göra istället för att ta tag i det direkt.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0