29/12 2015 En på miljonen!

Igår så åkte jag mamma och Boyan till Anette Christensson och tränade program. Money Boy är verkligen en ponny på miljonen!

Jag fick en sån fin känsla på Boy och vi fick till en trav där han har schwung och han vilar på steget trots att han tuffar på framåt med bjudning. Han tappar bjudningen i öppnorna om vi kommer in fel.
Han var så fin så mamma glömde att filma.

Anette är inte den som överöser en med beröm och igår så sa hon "nu snackar vi kvalitet" när jag red :)
Jag växte ca 10 cm i sadeln. Det jag har svårast för är att få till Boyans trav så den blir uttrycksfull. I galoppen har jag ganska bra koll och skritten förbättrar vi sakta sakta.  

Jag red FEI Lagtävlan och jag är riktigt nöjd med Boyan. Det finns ju massor att slipa på och vi fick till ett bra program igår och det måste till mer såklart inför tävlingssäsongen.

Jag är bara så glad att jag hittade knapparna och hur jag ska tänka i programmet för att fånga upp honom och inte låta honom bli lång som han själv vill.


Ju bättre han blir ju mer divig blir han! Han får mer humör också tycker jag ju bättre han blir.
Igår så stod han på gången och jag skulle tränsa då brötar han rätt in i sin box och går över mig på vägen dit. Gissa om jag blev förbannad?! Nu får han skärpa sig bara för att han är stallets kung får han inte bete sig hur som helst!

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0