3/8 2015 Mer om Jönköping i lördags

Boyan fick ihop 62% och vi fattade ingenting. Bara konstatera att vi inte tycker om samma saker i en ritt.
Jag tycker att avspända lösgjorda hästar ska vara dom som får betalt inte dom som bara går på spändhet men det är klart en spänd häst får ju lite viftande framben.

Vi har kommit så långt i träningen nu att jag kan rida Boyan lösgjord i en högre form och nu kommer nästa steg i utbildningen det är att rida med mer tryck och schwung. Lösgjord i högre form med flyt och mjukhet det var mitt mål för dagen och det klarade vi av.
Min känsla efter utförd ritt var mycket bra och även Mimmi och mamma tyckte som jag men när poängen kom var det som att få en käftsmäll :(
Det var hans bästa travprogram någonsin.

På banan


Ja ja ingen ide att grubbla det utan nya tag. Jag kommer aldrig rida mina hästar på spändhet så jag får vackert vänta tills domare tycker som jag. Boy skulle inte gå att rida inom några månader om jag skulle rida hög i formen och spänd.

Dagens bästa var att jag kunde rida och påverka honom i skritten :)

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0