8/4 QP utvecklas mycket

Jag red QP för Emma nyss och jösses vad fin han är. Vilken fin ponny!


Jag som ryttare måste ta massor av halvhalter för att han inte ska lämna bakbenen bakom sig. Här får jag verkligen jobba med min ridning och bli kvick. Jag har innan mest ridit fint om man säger så utan att inverka så som jag lär mig nu. Tur jag har Emma som är på mig hela tiden.

Vi jobbar mycket ja nästan hela tiden i galopp för där måste han stärkas. Ser ni så fint han jobbar med ryggen nu?!

Vi verkar ha hittat rätt i fodringen för han har lagt på sig nåt kilo och rundat upp hela bakdelen mot när han kom. Han jobbar minst 5 dagar i veckan oftast 6 så det är över förväntan att han inte gått ner i vikt. Skönt!

Vi började jobba med den förvända galoppen också och här han senaste ryttare som han haft gjort ett kanonjobb. Väldigt lydig och försökte inte byta någon gång. Tummen upp!
Tappar bakdelen något mer men det är inte så konstigt så man får vara med och stötta upp.

Så här fin blir traven efter mycket galopparbete.

Vi rider honom på ett Baucherbett och det går han bra på.



Vi har inte börjat jobba med hans mellangångarter alls än. Finns ingen mening med det innan han kan sätta benen rätt i arbetsgångarterna eller vad tycker ni?
 
 
 
 

Kommentarer
- Emelie

Wow, ni gör sådana framsteg, och så fort! Själva har vi tragglat sen i januari med att få in rumpan under Jack, men energin har bara farit ut framåt istället för uppåt. Vi får väl kämpa vidare...

Svar: Vad gör du för övningar?
Sandra A.W

2015-04-08 @ 15:47:12
Blogg: http://exaequestrian.wordpress.com
- Terese

Godingen! <3
Han såg jättefin ut idag så det syns att han har det bra hos er och verkar stortrivas.

Svar:
Sandra A.W

2015-04-08 @ 19:04:51
- Emelie

Övergångar tragglar vi tills vi blir blå just nu :P

Svar: Helt rätt! Ha ett spö o dutta på bakdelen så han drar i benen. inte hårt bara dutta.
Sandra A.W

2015-04-08 @ 22:38:18
Blogg: http://exaequestrian.wordpress.com
- Gisse

Galet fin ponny det där.

Svar: Kan bara hålla med :)
Sandra A.W

2015-04-09 @ 13:42:01
- maya

Jag tycker det är helt rätt att inte börja med mellangångarter än. Det känns lite som att lära sig springa innan man kan gå.

Svar: Precis
Sandra A.W

2015-04-10 @ 09:49:09

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0