5/4 2015 Money Boy på tävling igår

Vi red FEI Lagtävlansprogram ponny 2012 och fick ihop 65,085%
15 starter 4 placerade i klassen och vi hamnade på 5e plats.






Kommentar domare H
Mjuk och fin uppvisning med många kvaliteer. Lite svår skritt som blir studsig. Försök centrera skrittpiruetterna mer.

Kommentar domare C
Väl ridet på fin ponny. God energi. Lycka till :)

Kommentar domare M
Härlig ponny. Blev lite spänd i enkla byten + skritt vilket drar ned. Annars trevligt! :)

Jag håller med domarna i all kritik. Vi jobbar med skritten. Det är gammal skit som sitter kvar tyvärr. Han tror att när vi ska skritta så ska han samla sig upp upp och då börjar han trippa vi har fått bort det i trav och galopp men skritten är svår. Vi jobbar på. Vi är uppe i 5.5 i betyg mot 4or för ett tag sen så vi jobbar rätt. Han måste våga söka sig fram med halsen och då gäller det att vara snabb och ge honom plats.... svårt. 

Vi som sett honom ett tag vet att det tagit sig och Boyan du är så duktig som verkligen försöker! <3
Nu skrittar han med lyft svans det gjorde han aldrig i maj/juni förra året...
Så fort inte Boyan förstår vad jag vill så kniper han och söker sig uppåt. Travar vi så börjar han galoppera, skrittar vi så travar han, galopperar vi så studsar han bara på samma ställe. Lita på mig Boyan jag kräver inte mer än du klarar <3 
 


Boyan är ju byggd för samling men det är också en nackdel i träningen till viss del. 

 



Kommentarer
- Emma Elfstrand - elfstrands.se

Riktigt bra jobbat :D

Svar: Tack så mycket :)
Sandra A.W

2015-04-05 @ 18:09:44
Blogg: http://elfstrands.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0