21/4 2015 Tränat för Nina Bengtsson

I fredags tränade jag för Nina Bengtsson. Det är väldigt roligt att träna för olika tränare och sen plocka det bästa ur allas träning.

Vísst ibland kan dom säga saker som inte stämmer alls med vad en annan tränare säger men det får jag inte lyssna på.

Vi tränade enkla byten bl.a och här fick jag sitta mer i sadeln i övergången och det påverkade på bästa sätt. Jag ska nu sitta till lite lite i övergången.  Jag har ju sen jag började träna för Traudi ändrat min ridning från att vara lärd av 1 tränare att driva på med sätet till att sitta "på råa ägg". Det mjuka sättet är bäst helt klart!
Det behövs inte så mycket utan det räcker att jag lutar mig lite lite bakåt och sitter till.


Sen har vi det svåraste med Boy hans skritt. Bara jobba på och hoppas att vi till nästa år har fått hans spändhet att släppa. Det har ju släppt i trav och galopp.


Förvänd galopp


Här får vi tips från coachen :)
 
 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0