12/9 Skola idag

Idag fick jag gå till skolan. Kan du träna så kan du gå i skolan hmmmmmmm
 
Varför är det så få barn som vill rida dressyr? Vad är det med hoppningen som drar så? Jag fattar inte, i dressyren är det en sån enorm känsla att faktiskt kunna påverka hästen (flera hundra kilo) att samla sig och utföra svåra rörelser i bra form, balans och med bra bjudning. Missförstå mig inte jag gillar att hoppa också men om jag skulle få välja då väljer jag dressyr.
Jösses vad jag har fått jobba med min Quest som inte bjöd fram alls hela första året. Detta medför att jag ofta sitter och klämmer lite grann när jag rider. Anette har sett detta och lär mig att rida på ett annat sätt just med bjudningen.
 
Jag har just nu en som jag tror kan bli riktigt bra i dressyren för en som kan och vill, Weston Charming. Tyvärr bara 113 hög.
 
Fina Charming
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
- Josefina

Tack så jätte mkt :)

2012-09-12 @ 14:27:48
Blogg: http://jnordlund.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0