5/10 Att träna snäppet högre hela tiden

Jag gillar att träna och träna och träna det vet Ni nog vid det här laget :)
 
Jag gillar också att träna lite svårare än vad jag för tillfället tävlar med den ponny jag rider.
 
Forlan Conquest
Vi tränar på lösgjordhet, skolorna och enkla byten. Min tränare Anette Christensson åkte ju till Tyskland precis när vi börjat med detta så nu tränar jag själv. Igår så krånglade det lite för mig med slutan åt ett håll på Quest. jag vet hur det ska kännas men får inte alltid till det och Quest tjurar... han är ju bara 6 år men det är svårt att inte tjura själv då. tränade lite till efter och slutade när vi fick till en skaplig. Ska fortsätta naturligtvis men jag behöver nån som kollar på mig då.
 
Hobson
Fina Hobbe markerade ju för nån helg sen och sen har jag sakta tränat igång på honom igen och nu är vi på g.
Jag behöver jobba med lösgjordheten på Hobbe när han tycker att det blir jobbigt så står han på bakbenen och gör luftsprång min buse :) Igår så gjorde han fina skänkelvikningar och några bra travökningar. Jag måste dock jobba med min sits och blick!
I hoppningen så ska vi börja träna på kombinationer. Terrängträningen är kanske avklarad för säsongen pga dåligt väder.
 
Candy
Här är fokus helt och hållet på att hon ska behålla lugnet vilket är en utmaning!
Denna ponny älskar att hoppa men det innebär ju inte att hon inte ska gå bra i dressyren.
Jag rider henne med graman för hon lägger sig helt i mina armar annars...
I hoppningen ligger fokus på samma sak; lugn och vänta på mina signaler.
 
Micks Delight (inte min ponny, till salu)
Denna lilla treåring tränas just nu på att ta mina hjälper och gå framåt.
 
Arhults Ludwig
Min treåriga hingst (snart valack) Ludde har inte löshoppats denna vecka för vi var på möte i min skola i onsdags. Han hängs på och longeras. Mimmi hjälper mig med honom då han är ganska stor för mig än.
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0