3/10 Att hopptävla, kanske inte..

Att hopptävla, kanske inte är min grej egentligen men när jag väl gör det är det kul :D
 
Nu till min fundering:
Hur mycket hoppning ska man träna?
Hur fort ska man klättra i klasserna? (från Ld och uppåt alltså)
Hur ofta ska man hoppa högt?
När ska man börja träna kombinationer?
 
Jag har ganska god koll på hur mina ponnys ska tränas och upplägg inför dressyr men hoppning känns osäkert.
 
Denna lille kille kanske skulle få hoppa Gota till våren? OM det inte krockar med dressyren så klart!
 
 

Kommentarer
- Carolina - Beridare på stall Assla

Kombinationen kommer i LB :)

Tycker dock alltid man ska hoppa kombination, lika mycket som vanligt. Då blir det aldrig ett problem på själva tävlingsbanan.

Svar: Ok. Då måste jag börja träna på det. vem tränar du för?
Sandra A.W

2012-10-03 @ 11:58:49
Blogg: http://asslatjejerna.se
- Carolina - Beridare på stall Assla

sv: Oj, missade ditt svar :) Jag tränar hoppning för Erika Andersson eller Åsa Larsson. Toppen båda två. Erika är bäst på banhoppning iallafall

2012-10-04 @ 11:48:52
Blogg: http://asslatjejerna.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0