4/11 Grattis mormor & en kommentar som jag blev...

En kommentar kom igår som jag blev så glad för :D <3
 
Hejsan!
Jag vill bara säga att jag är grymt imponerad av dig och ditt enorma arbete med alla fina ponnyer!
Du påminner lite om mig själv när jag var i din ålder och då man var i stallet JÄMT, men jag blev aldrig lika framgångsrik som du är ;)
Synd att det inte finns en sån tjej som du i närheten av där jag bor...jag har två små busfrön (welsh mountain, en från Micks) som skulle behöva en liten ryttare som dig.
Du kommer att gå långt inom dressyren!
Mvh Lisa (hittade till din sida genom Micks)
 

Tack snälla du för de fina orden! 
Jag vet inte om jag vill kalla mig framgångsrik direkt. Jag har inga lysande resultat på tävlingsbanorna och jag har länge harvat under 60%. Jag lär mig väldigt mycket på att rida många hästar tror jag och det kan man kanske bli "framgångsrik på"....Jag är oftast yngst på tävlingsbanan i dressyren och det är oftast ingen fördel.
En bra sak är att jag lärt mig att tagga om på tävling t.ex. Om en ritt inte går så bra måste man skaka av sig den innan man sitter upp på nästa ponny (mammas ord) och det har jag lärt mig rätt bra genom att rida många olika hästar både på tävling och hemma.
 
Forlan Conquest är den ponnyn jag lärt mig att tycka om dressyr på och han har lärt mig att man får ta upplärningen i hästens takt. Ibland gick det väldigt fort med Quest men poff så tappade han bjudningen helt t.ex
Ingen ponny är den andra lik men man lär sig att tolka lite signaler.
 
Dina ponnys får gärna komma till mig på sommarlovet ;) Vilken ponny har du från Stuteri Micks?
 
Jag får ofta frågan om hur jag hinner och orkar med alla ponnys. Jag gör det jag älskar då hinner/orkar man.
Jag har mycket hjälp hemifrån, pappa brukar vara den som mockar, oftast när vi är i skolan, mamma groomar och finns nästan hela tiden med på ridbanan, i skogen mm och jag försöker rida effektivt när jag rider. "Åka häst" är inte min grej liksom om ni förstår. Ska jag rida kondition på travbanan tex så lägger jag in att de ska flytta för skänkeln mm. En skrittur innebär inte att man bara slappar på lång tygel ;)
Mina föräldrar ställer upp till 100% på oss och våra hästar och det är jag/vi grymt tacksam för!
 
Forlan Conquest född 2006
Bättre läromästare får man leta efter!
Jag är så tacksam för att vi fick köpa Quest och vad han sen har lärt mig <3 <3 <3
 
En Welsh Mountain är den absolut bästa barnponnyn man kan tänka sig! 
 
(Tror inte jag kommer klara av att sälja denna kung när det är dags för det.)
 
Stort grattis till min goa fina mormor som fyller år idag ! <3
En tanke till min sjuka kusin också som tyvärr inte bättrat sig nåt än men vi tror på förbättring.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0