28/11 Inte alltid lätt

Det är absolut inte alltid lätt att vara ung och ha ponnys som ska tränas & tävlas även om man har föräldrar som ställer upp.
 
När man t.ex tränar för tränare och det är andra ekipage där så upplever jag att de kollar lite extra och man får ofta flytta på sig så de äldre kan rida på "sin planerade" väg. Man känner sig extra liten när de granskar varje steg man tar på ponnyn.
När jag tränar så är jag väldigt tystlåten (tror mamma kallar det fåordig) och jag svarar nog oftast "mmmm" när tränaren säger nåt. Jag ser att de äldre som tränar ofta tar en stund med tränare och pratar det gör inte jag ofta. Min mamma passar ofta på att fråga olika saker och då stannar jag upp och lyssnar så klart.

När de pratar med mig så hör jag och jag gör det de ber om men jag är liksom i min egen värld och är fokuserad så svar uteblir ofta. Det är inte för att vara otrevlig eller så jag bara är sån.
 
Jag har många ponnys som rids men jag väljer det själv och jag har inte fått nåt gratis. Ingen av ponnysarna har varit "klar" liksom, en läromästare. Nämast läromästare vi kommer är nog Rocky och det är ju egentligen Moa som han köptes till men jag har tagit över honom. Det är inte lätt att ta över en annans ponny som man inte valt själv, folk förväntar sig att det ska gå si eller så och det är inte säkert att det blir så alls.
 
Läromästaren Rocky
 
Jag är nu 11 år och alla verkar förvänta sig att det ska gå så bra på tävlingar mm, Varför? Titta på mina resultat de fladdrar allt mycket. Då det gått dåligt på tävling så beror det på mig inte ponnyn.
 
Jag tror att alla kan komma nån vart i hästsporten med hårt arbete och genom att vara noga med hästen. Man måste inte ha en "färdig" ponny för mycket pengar det gäller att man som ryttare kan ta fram och visa just den hästens bästa egenskaper och försöka att träna upp de saker den har lite svårare med.
 
Vad tycker och tror ni?
 

Kommentarer
- Alice

Helt rätt skrivit, jättebra! Många köper "färdiga" ponnyer eller hästar och tror att det är klart där. Det är ju ändå utvecklingen och teamkänslan som man vill åt, enligt mig ;)

Svar: Jag håller med :)
Sandra A.W

2012-11-28 @ 19:47:13
Blogg: http://alicecehlin.bloggplatsen.se
- Wilma & Emma

Just nu har vi en tävling där man kan vinna en design av Anna Form! Skulle vara jättekul om du var med! :) http://ziro.blogg.se/2012/november/tavling-vinn-design-av-annaform.html, Kram!

Svar: Ska kolla detta :)
Sandra A.W

2012-11-28 @ 20:33:57
Blogg: http://Ziro.blogg.se
- Agnetha

Fokusen är din starka sida och så länge du kan ta instruktioner så går det framåt!
Att halvblodsfolk ser ner är tyvärr deras okunskap, du får lära dig att ta "ditt utrymme" du är duktig och det är inte många i din ålder som har din fokus! Din prestation är så mycket större än om du hade fått en helt färdig ponny!

Kram Sandra och träna på!

Svar: TackKram till dig <3
Sandra A.W

2012-11-28 @ 21:01:57
Blogg: http://www.ridponny.net
- Lisa

Jag förstår precis hur du känner! Men jag lovar att det blir lite bättre när du blir äldre, då struntar man i vad alla andra tycker. Jag tycker att du bara ska vara dig själv och fortsätta som du gör, nämligen ett enormt arbete med dina ponnysar! När det känns jobbigt så kan du tänka på vilken glädje du får av dem, det kommer du att bära med dig hela livet. Du måste inte prata mer för någon annans skull, det blir bara jobbigt. Sedan så finns ju den där berömda svenska avundsjukan...stå på dig tjejen!

Svar: Då hoppas jag på förbättring när jag blir äldre, känns bra!Jag älskar att hålla på med mina ponnys <3
Tack snälla.
Kram Sandra
Sandra A.W

2012-11-28 @ 21:13:10

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0