24/11 Lillemons Dominator

Jag har fått en förfrågan om jag kan skriva lite om min förra ponny Måns och det kan jag ju :D
 
 
Lillemons Dominator född-98 även kallad Måns köptes till mi storasyster i juni 2008 efter att ha varit hos oss på prov sen mars-08.
Det var en ponny som inte direkt ville hoppa eller jobba alls. Sulor sattes på i fram och sen så gick allt mycket lättare.

Moa tävlade Måns på många clearrounder i hoppning med blandat resultat.
 
Första lokala hoppstarten med Moa
 
Moa var också ute i div III i dressyr tillsammans med sin kompis Towe och de hade superkul tillsammans även om resultaten inte var de högsta. Ytterligare ett bevis att man inte måste placera sig för att var nöjd! Min storasyster har alltid varit lång för sin ålder och som väntat så växte hon ur Månsen ganska snabbt. Jag har under hela tiden sen han kom ridit Måns lika mycket som Moa men inte tävlat lika mycket.

Jag och Måns gav oss ut på hoppbanan i Gota cup 2011 och det var med slokade öron vi åkte hem varje gång. Han visste så väl att stannar han så slipper han (eller om jag åker i backen). Hemma har han tränat på och inte stannat alls men icke på tävlingsbanan.
 
Som ni ser på bilden nedan så hade jag inte direkt några ben att hålla om med heller

Jag fick Quest 2010 och fick då upp ögonen för dressyren och det fick Månsen känna på ;)
Mitt mål med Måns blev sen att han skulle hoppa bana med egen bjudning och tycka att det är kul. Det gör han nu…. :D:D
 
Hoppa kan han!

Vi tränade på under 2011 och vi vann KM i dressyr i Mariestad bl.a
 

Vi tränade terräng och Måns hoppade med stor glädje! Vi startade terrängritt och vann <3 mm.
 
,
 

Jag har hela tiden gillat Måns men han köptes till min syster så han var mer en ”Moa ponny” varför jag hellre ville ha Hobson som kom till mig på tillridning inför försäljning. Hobson var/är en större utmaning men jag hade säkert kunnat ha Måns längre då han är annorlunda byggd mot Hobbe.
 
Moa hoppar Måns i terrängen:

Ella som nu äger Måns var hos oss för att provrida Hobbe som var tillsalu och Hobbe visade sig inte från sin bästa sida utan stackars Ella åkte i backen 2 gånger. Hon slog sig inte tack o lov!
Måns sadlades och hon fick pröva honom istället (det var med blandade känslor) och den provridningen gick fint.
 
 
Nu bor Måns i privatstallet på Falköpings Ridklubb och ägs av familjen Mårtensson och helt ärligt kunde han inte ha det bättre! <3<3<3
 


 



Kommentarer
- Eleonora

Åh haha var det ni som blev 3a på KM 2011 på Myråsen?

Svar: HejNej jag red inte KM på Myråsen då. Det var en lokal mitt på sommaren. Nils var med på sin första tävling på Daphne då minns jag :)
Sandra A.W

2012-11-24 @ 18:38:28
Blogg: http://eleonoras.devote.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0