19/11 Nu tränar vi på LaP1

Nu ska vi träna på LaP1 i veckan. Om allt går enligt plan så rider vi det till helgen på klubben.

Man fick välja valfritt program och jag ska välja LaP1. Vet än inte vilka hästar jag ska rida dock. Vad tycker ni?
Jag kan ta med 2 st.
 
Rocky, 18 år maxad D kanske?
 
Hobbe, 15 år B-ponny kanske?
 
Quest 6 år B-ponny kanske?
 
Åh vilka trevliga "problem" tänk va bra jag har det :D
 
Men en sak vill jag påpeka bara:
Inget kommer gratis!!! Jag har tränat många många timmar och det är inte självskrivet att man ska få bra procent eller gå felfritt i en hoppning. Man måste sätta mål som driver en framåt och som känns ok inom en rimlig tid.
Det är ingen annan som rider mina hästar utan det gör jag själv! Så vill jag ha det också för jag ska inte kunna skylla på någon annan om nåt inte går som man planerar och det gör det inte ofta. Man måste också våga ta nederlag för att vinna nåt. Man ska aldrig underskatta sina medtävlande och man ska inte säga elaka saker till andra då man inte kan veta vilket arbete som ligger bakom. Framförallt måste man älska sin partner, hästen, annars tror jag att man gett sig in på "mission impossible". Man kan såra nån så otroligt mycket med ord!
 
Jösses jag är 11 år och Quest är bara 6 år t.ex. När han köptes var det många som sa till mina föräldrar att det var alldeles fel att köpa en 4-åring insutten till en 9 åring och det kändes så vissa dagar men se vad vi gjort tillsammans och jag kommer vara Quest evigt tacksam för allt han lärt mig på vår resa tillsammans. <3 <3
Jag önskar alla som är intresserade av hästar en likadan ponny.
 
Jag skulle kunna skriva mycket om detta ämne, att träna upp sig själv och sin ponny.... det roligaste som finns <3
 
 

Kommentarer
- Louise

Åhh, va kul! Lycka till med vilka det nu blir! :D

Svar: Tack! Funderar på Quest och Rocky.... Kommer du?
Sandra A.W

2012-11-19 @ 14:41:02
- Louise

nej, tyvärr... blev grymt sugen på att vara med, men ska träna för johan dagen innan med Bojj, och senast vi gjorde det hade har träningsvärk i flera dagar efter ;)
sen har fabbi haft hovböld och dixie är fortfarande skadad, så har ingen häst isf. men vi håller såklart tummarna för er! :)

Svar: Åh va trist! Kanske kommer du och pratar lite ändå?! :D
Sandra A.W

2012-11-19 @ 15:21:39
- Louise

Haha, får väl försöka komma dit - bara jag kan fjäska till mig skjuts dit ;)

Svar: Ja det hoppas jag att du kan. var bor du då?
Sandra A.W

2012-11-19 @ 17:01:56
- Louise

Typ mallan lugnås och mariestad (alltså mot götene-hållet från mariestad sett) :)

Svar: Ha ha då kan du gå ut till vägen och åka med oss ;)
Sandra A.W

2012-11-20 @ 15:47:33
- Louise

Haha, kanske det ;) vi får väl se :)

2012-11-20 @ 16:31:25
- Carolina - Beridare på stall Assla

Är Hobbe 15?! :o

Svar: Ja han är född 1997 lille Hobson
Sandra A.W

2012-11-20 @ 19:42:15
Blogg: http://asslatjejerna.se
- Carolina - Beridare på stall Assla

sv: Jaha haha. Tänka sig. Jag trodde han var ungponny jag ;)

2012-11-20 @ 22:27:45
Blogg: http://asslatjejerna.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0