Svar på kommentarer

Frågor/kommentarer från Louise

1. en fråga, har du samma sadel och schabrak till alla. om du tar hobbe som är brun och sen Quest. blir inte han hårig av hobbe då. är inte det jobbigt :) :P

Ja jag har samma sadel till mina hästar då de passar dem och det är dyrt med sadlar. Blir de väldigt håriga eller svettiga byter jag naturligtvis schabrak!

 

2. vad betyder. öppna i trav och förvänd galopp?? fina ni är

Öppna är en av skolorna som man rider som lösgörande för hästarna. Högre upp i klasserna så rider man öppna och sluta och inte skänkelvikning. Öppna då rider du hästen ställd innåt med framdelen (innanför spåret) så hästen går med hovarna i 3 spår.
Förvänd galopp, du vet att man rider höger galopp i höger varv normalt sett men i förvänd går den i vänstergalopp i höger varv tex. Rids ofta i serpentinbågar så mitten blir i förvänd. Kräver en stark och vältränad häst plus att du som ryttare verkligen rider i galoppen du bett om J

 

3. är Rocky en kille. du sa. isa verkade tycka om honom så dom tog med honom hem. eller hur du nu sa

Ja Rocky är en maxad D-ponny kille. Nu ska Isabell Axelsson låna honom och träna och tävla då min syster Moa inte gillar dressyr. Isas ponny är tyvärr skadad L

 

4. Lambretta B, C eller D-ponny?

B eller liten C-ponny

 

5. jag undrar om du kan ta kort på hagarna och skriva vilka som står där. jag är nyfiken på hur det ser ut.

Jag kan inte ta kort på alla hagar då de flyttar runt. Kom hit istället när du kommer hem. Vi är ju ändå kusiner :)

 

 

6. och jag har en till sak som jag skulle vilja att du gör. att du tar kort på dom nya sakerna du fick så vore det kanon (Y) :*

Japp jag har tagit kort men de gröna lindorna med hjärtan på när de sitter på Quest (nu är de i tvättmaskinen)

 

 

 

Fråga från Frida:

7. Kan du lägga upp kort på det du fick?? :)

Japp J J

Visst är det fina saker jag fick?!?!?!? jag är så lycklig......


Kommentarer
- Louise w

jätte fina saker. jaha, ja det kan va svårt att hitta rätt hag kompis :P

2012-06-22 @ 20:14:33
- Frida

Kan du inte filma eran gård och så skulle vara jätte roligt att se hur det ser ut! :)
vart bor du?? :)

2012-06-23 @ 09:14:33
Blogg: http://fridabella.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0