Quest & Bonanza

Jag hann precis rida Quest innan himlen öppnade sig :)
 
Idag, tro det eller ej, så gick skänkelvikningen ganska bra :)
 
Svårt att vara irriterad på min "biff"  (eller hur Sarah (;  )
 
Efter Quest så öppnade sig himlen så det var bara att dra på sig en regnjacka och ut med Bonanza.
Det är samma ridbana som ca 20 min innan med Quest :(
 
Idag tränade jag på att få henne att lyssna på vad jag vill. I galoppen fick hon gå i räcerfart och sen in i samlad form, Mycket övergångar också. Denna ponnyn struntar i underlaget och bara kliver på.
 
 
Efter passet så travade jag av henne på ena vägen och då höll jag på att åka av..... hon kastade sig åt sidan men tyvärr så satt jag kvar så hon trampade på sen. Samma när jag ledde ut henne i hagen då var det mesta läskigt... hon testar mig för fullt :) Kom igen bara!!!! :D:D
 

Kommentarer
- JennyMagnusson

Det är svårt att säga när jag inte sett själv hur det ser ut...
Men det första jag skulle göra är att ha ett spö i handen som du lägger på och förstärker med precis bakom din skänkel när du ber honom att tvära. Får du då ingen reaktion så tycker jag du ska säga till honom, då han uppenbarligen vet hur man ska göra annars?
Är han inte utbildad och inte har lärt sig skänkelvikningarna på rätt sätt så skulle jag gå tillbaka och göra det där det är lite mer naturligt för dom, tex på en stor volt, på öppna delen rider du skänkelvikning för den inre skänkeln. Där kan dom ju gärna "tappa ut bogen" lite av sig själva eller vad man ska säga. Förstår du hur jag menar? Sen tycker jag att du ska rida väldigt få steg, när du fått en reaktion och han tvärar så rider du fram och berömmer massvis! Det är inte så viktigt att han ska göra det många steg, det viktigaste är att du får den reaktionen du vill ha och att du får den direkt.. Hoppas det hjälper någonting iallafall, skriv gärna om du undrar något mer eller vill utveckla :)

Svar: Jag ska försöka på volt! Tack
Sandra A.W

2012-07-11 @ 02:04:38
Blogg: http://jmdressyr.blogg.se
- Louise w

hehe läskigt, du får bara vara bered hela tiden på vad som hon kan hända

Svar: Ja lite läskigt precis när det händer men man kan ju aldrig slappna av med hästar :)
Sandra A.W

2012-07-11 @ 11:01:39

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0