7/12 Får jag presentera.....

Får jag lov att presentera………..

Arhults Ludwig
Född 2009
e.                      Speyksbosch Diablo BRP11
u.                      Liza-Leontine
ue.                    Sweet Reclaim xx (GB)
Mankhöjd:         1,37 C-ponny
Ras:                 Welsh part bred
Uppfödare:        Arhults Stuteri, Agneta Hjortsparre
Köpt av:           Kicki Linnell Fraser
Varit hos mig sen: 26 aug 2012

Hur hamnade Ludde hos mig?
Agneta Hjortsparre kontaktade mamma och berättade om Ludde och att han var tillsalu. Kicki Linnell Fraiser kontaktades och vi åkte och tittade på honom. Ludde och hans bästis B Cupid 2 år kom med hem. Vi äger inte Cupid det gör Kicki men vi tar hand om honom.
 
Här är Mimmi och Ludde den 26/8-12
 

Vad tycker Ludde är kul?
Hittills så visar han att allt vi hittar på är kul Bäst gillar han nog när jag rider faktiskt. Han är så lyhörd och försöker så att göra det jag ber om.

Vad tycker Ludde är mindre kul?
Åka transport

Pinsamt minne med Ludde hittills
Finns inget

Bästa minnet med Ludde hittills
När jag fick veta vem hans pappa var  ;) , skämt å sido det var när jag satt på honom och vi knäppte loss ledlinan.

Vad är Luddes svaga sidor
Vaken kille vilket ibland kan vara påfrestande men jag tror att han har mer ont av det än jag.

Vad är Luddes starka sidor
Så lättlärd och vill hela tiden vara till lags
Jag älskar Luddes pappa S.Diablo, kan det bli annat än bra med den pappan? Mamman har gått dressyr-SM med Madeleine Hjortsparre det bådar gott :)
 
Här sitter jag på pappa Diablo (min högsta önskan på julklappslistan är att få Diablo (; )


Vad vi ska träna på
Vi har ju bara ridit i skritt och trav hittills så egentligen allt. Närmast galoppfattningar.

Mål
Komma ut på nån liten tävling inom kort, kanske bara trava över 30 cm.
Ungponnychampionat kanske ?!


Kommentarer
- Lill

Vad fin han är Ludde.
Där har du verkligen något bra att jobba med.
Ska bli kul att följa er utveckling tillsammans! :)
// Lill

2012-12-07 @ 12:24:54

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0