6/12 Får jag presentera....

Gör som Lill föreslog (tack Lill):
 
Får jag lov att presentera......
 
Rocky
Född 1994, imp. Från Danmark
e.                  okänd
u.                  okänd
ue.                Okänd
Mankhöjd:     1,47 D-ponny
Ras:              Okänd, förmodligen Connemara i honom iaf
Uppfödare:     okänd
Köpt av:          Ann-Louise Olsson, Skåne
Varit hos oss sen:  Okt 2011, men jag tog över i okt 2012

Hur hamnade Rocky hos mig?
Rocky köptes i oktober 2011 till min storasyster Moa. De klickar tyvärr inte tillsammans så han blev stående.
I somras så blev min kompis Isas ponny Ariba skadad i hagen och då frågade vi om de ville låna honom så Isa hade nåt att rida på och det ville hon. Gissa om han blev snygg att se på och såååå välriden…. När Ariba skulle sättas igång så kom Rocky hem igen och då prövade jag att rida honom och jag gillar honom. Övertalade då mamma om att få ha kvar honom eftersom vi skulle sälja egentligen.
 
Isa Axelsson på Rocky

Vad tycker Rocky är kul?
Galoppera på travbanan/öppna fält
Hoppa om han slipper oxrar och inte för höga hinder
Träna på banan om han hela tiden får göra nya saker.

Vad tycker Rocky är mindre kul?
Hoppa oxrar och höga hinder vilket är Ld-nivå för honom ;)
Lastbilar & traktorer
Träna på volten

Pinsamt minne med Rocky hittills
När han busade på ridbanan och gör ett litet bocksprång och där ligger jag och tuggar grus.

Bästa minnet med Rocky hittills
Första dressyrstarten som blev en regional La1 i Karlskoga. Jag hade ridit honom i 3 veckor och vi fick ihop över 62% och blev 2.a i klassen.
 
Vad är Rockys svaga sidor
Att han är så tittig
Längningar i framför allt trav

Vad är Rockys starka sidor
Att han är väldigt lätt att böja och ställa alltså lätt för öppna och sluta.
Träningsvillig

Vad vi ska träna på
Allt 
Jag måste lära mig hur jag ska rida när han blir tittig på någonting, han får inte ”komma undan” då.

Mål
Har inte satt nåt mål för honom än då han just nu får vara min läromästare och att jag får rida in mig på större ponny.


Kommentarer
- Ylva

Kul med presentation av pålle! Kommer det på alla?

Svar: Ja så har jag tänkt!
Sandra A.W

2012-12-06 @ 15:44:10
Blogg: http://www.ylvablom.se
- Lill

Toppen!!
Man blir glad när du beskriver dina ponnyer så väl!:)

2012-12-06 @ 21:03:45

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0