6/12 Får jag presentera.......

Får jag lov att presentera………..

Candy
Född 1994, imp. från Irland
e.                okänd
u.                okänd
ue.              Okänd
Mankhöjd:    139,5 C-ponny
Ras:            Okänd, förmodligen Welsh/arab
Uppfödare:   okänd
Köpt av:       Julia Clarén
Varit hos mig sen:    1 sept 2006

Hur hamnade Candy hos mig?
Candy kom till oss genom Regina Kronmarker <3
Min kusin Michan tävlade henne de första åren hos oss sen så blev det Moa som tog över. Moa har växt ur Candy (tyvärr gick det fort) så nu är hon min. Jag har haft ansvaret för henne i knappt ett år.

Vad tycker Candy är kul?
HOPPA, bana och terräng
Galoppera på travbanan/stort fält


Vad tycker Candy är mindre kul?
Dressyr


Pinsamt minne med Candy hittills
Jag hoppade henne hemma i höst och lyckades hamna på hennes hals då hon hoppade av stort och blev hängande där och Candy bockade en serie. Första gången sen hon kom till oss som hon bockat.

Bästa minnet med Candy hittills
Min första fälttävlan var på Candy, tyvärr vägrade vi ut oss i terrängen men kul hade vi!

Vad är Candys svaga sidor
Hetsar upp sig så fort man galopperar.
Går med huvudet rätt upp om hon själv får bestämma.

Vad är Candys starka sidor
Otroligt snäll fast hon ser hysterisk ut (blicken)
Kan träna hur mycket som helst oavsett kondition, hon kämpar nog tills hon stupar.

Vad vi ska träna på
Dressyr, dressyr, dressyr
Att hon inte hoppar av så tidigt utan väntar på mig.
Att hon hoppar mer med ryggen

Mål
Försöka komma ut på hopptävlingar och starta Lb under 2013


Kommentarer
- Eva

Hej! Det är väl kul att du har både hopp och dressyrponnys?:) Och som vanligt - pussa Hobbe från mig;)

Svar: Ja då det är kul men dressyr är roligast. ;)Pussar honom det lovar jag :) Kram
Sandra A.W

2012-12-06 @ 20:03:43
- Lill

Intressant läsning!! :)
Alltid kul att få reda på lite mer.
Alla hästar är ju olika.Och speciella på sitt sätt.
Ser fram emot att läsa om dom andra oxå!
Ha en bra helg så får vi hoppas vi ses snart!!
Kram Lill

Svar: Tack snälla <3
Sandra A.W

2012-12-06 @ 20:57:12

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0