11/12 När blir det bra?

Alla människor har olika åsikt om när nåt är bra eller dåligt.
Ska man lyssna på alla? Jag väljer de jag lyssnar på.
 
Ta tex Quest, han dömdes ut av människor i vår närhet när han köptes till mig. jag var 8,5 år och han var 4 år. Mina föräldrar var tokiga som köpte denna unghäst till mig som var så ung. Bättre att sälja alla B-ponnys och köpa nåt bättre. Nåt bättre?!?!? Vem bestämmer vad som är rätt för mig och min familj?
Som ni säkert hört många gånger nu så ställdes han av från juni-10 till 25/11-10 och då satte träningen igång ordentligt nu två år senare har vi varit på ungponnychampionat och han är kvalad till nationelldressyr.... vet ni hur det låter då? Jo sälj och köp nåt annat för det är orättvist mot andra i familjen.
Alla som känner oss vet att vägen varit krokig men jag har inte gett upp utan bitit ihop för att få fram och kunna visa den fina ponny jag har!
 
Här är våran första "tävling" i dressyr. programridning
 
Här är från en tävling i höstas i La:1
 
Var köpet av Forlan Conquest såååååå dåligt?
 
Tror jag har för mycket tid över för att fundera men man blir sårad och det tar ett tag innan man glömmer.
 

Kommentarer
- Agnetha

Sandra, en gång för några år sedan vid en lunch jag hade med en annan svensk hingsthållare och "god vän" så sa denna plötsligt till mig, " jag ska ge dig ett gott råd " - sälj alla dina hingstar och ta pengarna och köp dig en bra hingst, sådan som jag har!

Jag bara gapade, min fråga blev då - varför tror du att jag inte är nöjd med mina hingstar? - då skrattade hon, precis som det skulle vara något komiskt med att vara nöjd med mina hingstar!

Vi är inte längre vänner, för man vill att dom vänner man har ska stötta och stödja, och kunna glädjas åt det den andra har, även om man tycker det kanske inte är det bästa!

Lyssna på dina närmaste och ni ska följa ert hjärta!

Man har det man har, man kan inte byta bara för någon annan tycker annorlunda!

Med facit i hand gjorde ni helt rätt :)

Svar: Konstigt det här att alla tycker nåt om andra, varför inte bara bry sig om sitt och gratulera andra när det går bra?!
Sandra A.W

2012-12-10 @ 23:35:48
Blogg: http://www.ridponny.net
- Jessica

Gud vad duktig du är för att vara så ung!
Du är verkligen ett framtidslöfte inom dressyren!
Har tittat in på ditt blogg några gånger nu och kommer verkligen fortsätta följa dig och dina ponnyer för att se eran utveckling!

/Jessica

2012-12-11 @ 10:01:10
Blogg: http://jbromaningman.blogg.se
- Caroline

Finns alltid folk som har för lite att göra och för mycket tid att ödsla på andra.

När vi köpte Speedy fick vi både höra det ena och det andra. Men ingen som säger idag vilken klippa till snäll ponny ni hittade. =) Nu är min dotter för kort och för liten fortfarande att rida på honom , men det visste vi redan när vi köpte Speedy. För vem säger att man inte kan ha flera ponnyer.?

Vet när du tränade för Sarah och red Quest så var du redan duktig redan då. =)




Svar: Naaaaw så snäll du är! Det känns som en evighet träningen med sarah men det är inte så länge sen.Din lilla tjej kommer ha massor av kul på Speedy. Trevlig ponny som vill göra rätt! Jag gillar honom. Mamma tycker du ska åka på ungponnychampionat med honom o jag håller med.
Jag om nån vet att man kan ha många ponnys ;)
Sandra A.W

2012-12-11 @ 12:28:00
Blogg: http://ridemyhorse.blogg.se
- Erika

Det är så typiskt häst folk.
Jag har med fått spydiga kommentarer igenom åren sen jag köpte Raski.

Köpte henne som 1åring o har haft de tufft som tusan med henne.
tills i somras då började det släppa och nu går dt riktigt bra.

Men får höra då o då .. dags o sätta fart med Raski hon blir 5 år nästa år Erika!
Ska hon komma någon stannas så måste du börjar på allvar.

Hallå?
Jag jobbar med henne på de sätt hon klarar
Se hur hon går idag hon söker sig ärligt fram och i form.
visst har jag ridit lite med hjälp tyglar ett tag nu, men dom åkte bort nu i veckan för dom behövs inte längre.

Hon har ärlig bjudning, takt i steget, m.m.
Så nog tusan har mitt jobb börjar ge resultat.
Men ogillar spydiga kommentarer.

Svar: Stå på dig din häst kommer bli fin! Hjälptyglar är inget fel bara man rider med "snälla händer" om du fattar.Kommentarer lär man väl få vet bara inte hur man ska lära sig att skaka av det?!
Sandra A.W

2012-12-11 @ 12:32:02
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Erika

SV
Jag vet tyvärr inte heller hur man ska stå i mot kommentarerna man får.

Min häst är så känslig i munnen så mjuka, snälla händer där är ju ett måste vilket jag är noga med att behålla. :)
En mjuk, fin och känslig mun på hästen tycker jag om. :)

Graman & snodd har hjälp Raski på bara några månader nu om ens det, har inte ridit med de mer än någon månad ett par dagar i veckan i paddock o i skogen efter att blivit rekommenderad de av en hästfysiolog som behandlar Raski jämna mellan rum med ultra ljud då hon får spända o korta muskler.

Nu har hon en helt annat takt i sitt steg så nu kan ingen köra över mig, eller jo .. men jag vågar stå på mig mera :)

Svar: Vi får hjälpas åt ;) att stå emot
Sandra A.W

2012-12-11 @ 13:12:07
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Erika

sv
Ja eller hur, man får peppa varandra. :D

Svar: Ja det får vi absolut göra. Nu ska vi snart äta sen så göra i ordning Questis för dressyrträning :D:D
Sandra A.W

2012-12-11 @ 14:20:08
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Erika

SV
Hoppas träningen går bra. :)

2012-12-11 @ 14:39:26
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Carolina - Beridare på stall Assla

sv: Nä tyvärr ingen i samma färg med samma kant :(

Kämpa på! Det kan bli något bra av alla hästar, och det har du ju isåfall bara bevisat för dom.

2012-12-11 @ 16:47:44
Blogg: http://asslatjejerna.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0