10/12 Vem är jag?

Vem är jag?
 
Jag heter Sandra Andersson Wickström och jag fyllde 11 år i november.
Jag går i 5:an i Lundsbrunn, jag tycker att skolan är tråkig förutom kompisarna så klart! Jag gillar idrott.
Vi bor på en egen gård i Hangelösa och familjen äger 13 hästar + några på tillridning och vi har ett flertal inackorderade hästar också.
 
Jag har ridit så länge jag kan minnas men aldrig på ridskola.
Vet att jag satt med mamma på hästryggen när jag bara var 6 veckor gammal. Började rida på mammas ridtravare Nettan och sen köptes en shettis vid namn Nalle-Pelle och på den vägen är det.
 
Det har passerat några hästar i mitt liv :)
 
 
Den häst som hittills gjort störst intryck på mig är Forlan Conquest. Min fina fina welsh Mountainkille född 2006.
Vi har tillsammans tagit oss från insutten till att 2 år senare vara kvalade till nationelldressyr. Sommaren 2012 var vi med i ungponnychampionatet (utländskfödd) som var på dressyr-SM i Karlstad för ponny. Vi blev 11:a av 14 starter enda B-ponnyn som startade!
 
Våren 2012 köpte vi Hobson som också är en väldigt speciell ponny <3
Hobbe och jag har på denna korta tid gått från:
 
till:
 
och vi har också lyckats kvala till nationell dressyr :D :D :D
 
Jag är lyckligt lottad då jag har 4 st ponnys till plus några på tillridining !!!
Om ni går bakåt i bloggen så presenterar jag var och en av hästarna.
 
 
Jag är inte intresserad av märkeskläder mm för jag vet att jag inte rider bättre med det..... men jag som alla andra vill ju ha det andra har ;) Är dock väldigt tacksam för att jag kan ha fler ponnys istället.
 
Jag kan skriva hur mycket som helst om hur det är att sitta på en ponny och bli granskad från topp till tå, spelar ingen roll för jag kommer hålla på ändå oavsett vad andra tycker och tänker.
 
 
Jag tränar dressyr för Anette Christensson och Jenny Andersson
Jag tränar hoppning för Pernilla Engblom och ibland Erika Andersson
Jag tränar terräng för Anna-Karin Beiron
Jag vill här tacka mina tränare för att de träget tränar mig på olika ponnys de små stegen framåt är de största. Jag är nog inte så lätt att träna, sitter i min bubbla liksom men jag lovar jag hör varenda ord ni säger..... Ni ser inte när jag tränar på hemma med Era ord ringande i öronen ;)     Ni är guld värda <3<3
 
Min familj ställer upp helhjärtat för mig och det är jag otroligt tacksam för! Jag vet att jag är dålig på att säga det till er.....
Min storasyster Moa t.ex satsar inte riktigt lika helhjärtat av förklarliga skäl (som inte hör hit) och det respekterar jag.
Mimmi däremot vill så mycket men är ju i början av vuxenlivet och då får man lära sig att ta hand om sig själv. Otroligt arbetsam och snäll. jag lär mig massor i unghästhanteringen av Mimmi <3
Vi har alla 3 stor stöttning av mamma och pappa. TACK
 
Mimmi
Moa
 
Jag ser fram emot 2013 och att en ny tävlingssäsong börjar. Jag ska träna och ligga i så får vi hoppas att det räcker till någon placering :) Gissa om det ska bli spännande att få starta nationellt....
 
Tack för att du tagit dig tid att läsa om mig och mina älskade hästar!
 

Kommentarer
- Erika

Vilket härligt liv du verkar ha. :)
Bra familj som ställer upp, hästgård, många fina hästar m.m.

Låter härligt. :)

Svar: Jag har det toppen <3Kram Sandra
Sandra A.W

2012-12-10 @ 11:34:39
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Carolina - Beridare på stall Assla

Helt rätt inställning, det andra är ju bara ett plus i kanten :)

Svar: Tack! Du är så snäll :)
Sandra A.W

2012-12-10 @ 14:28:04
Blogg: http://asslatjejerna.se
- Sandra

Sv: Så roligt, tack för berömmet! Såg dig förresten på tävlingen i Färgelanda 1:a juli iår, var där och tävlade med min förra D-ponny :)

2012-12-10 @ 17:29:59
Blogg: http://ohlen.blogg.se
- Jessika

Svar: Nej men! Hur känner ni Miriam då? :D Det stämmer, vi gick i samma klass och jag saknar henne massor, hälsa tillbaka! :)

Svar: Vi har ett halvblod som hon började rida för några år sen. Nu har hon honom och mammas quarter Linnen som hon tränar och tävlar. Hon och Micke hyr ett litet hus av oss. Hon är alltid hos oss och hon är som min storasyster. Hon läser din blogg ;)Ska hälsa.
Sandra A.W

2012-12-10 @ 21:48:10
Blogg: http://www.jessikaung.blogspot.com
- Erika

Sv.
Jo det är ju verkligen på rätt väg. :)

För att ha haft dom motgångar jag haft med henne.
I somras gick de ju inte trava henne på ridbanan mer än två steg typ. :P

Svar: Va roligt med sån utveckling! Ser fram emot att följa med på resan :)Ser fram emot fina bilder och filmer i vår. Visst är det tråkigt nu när det är så svårt med bilder o filmer. Ska be mamma filma i morgon på dressyrträningen lite.
Sandra A.W

2012-12-10 @ 22:24:54
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Erika

SV
Ja just nu är de svårt o både fota & filma om man inte gör de på helgen.

Har planerat in fotografering i helgen en kompis till mig älskar o fota med min system kamera så de är ju plus i kanten för då ställer han mer än gärna upp när jag nämner att han får se. :)

Ska försöka få han o filma en snutt i helgen oxå. :)
Han hatar dock o film varför har jag inte ännu förstått, men får muta honom med något. ;P

Ja jag hoppas på mer utveckling i vår när ridmöjligheterna blir bättre.

Börja hoppa henne lite uppsuttet oxå för hon är inte direkt inhoppad än p.g.a den dåliga bjudning hon haft.
började med trav bommar nu precis innan kylan & snön kom.
gick kanon bra. :)

Svar: Åh va kul det ska bli att följa.
Sandra A.W

2012-12-11 @ 10:05:34
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/
- Erika

Sv.
Va kul att du tycker de. :-D

2012-12-11 @ 11:59:08
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- elin

hej! fin blogg! hur många hästar har du?

Svar: Hej! Tack.Jag har 6 st egna (en är utlånad inför kommande köp) och sen har jag just nu 2 tillridningar och det kommer fler till helgen.

Har du blogg? Har du häst? Inriktning?
Sandra A.W

2012-12-11 @ 22:05:32
- Bianca, 13 år

Gash, du är sååå duktig! Shit, när jag var 11 kunde jag knappt få hästen att gå på tygeln, än mindre blogga så bra som du gör d ;) ! Wow, you go gurl! :D

Svar: Tack snälla du!Jag får hjälp av mamma att kolla igenom inläggen mm för jag stavar kass.
Fin häst på bloggen inte gammal va?
Sandra A.W

2012-12-11 @ 23:25:32
Blogg: http://amba.devote.se
- Anonym

Gud vad fin hobbe har blivit! Man kan ju inte tro att det är samma ponny, bra jobbat :))

2012-12-13 @ 21:22:50
Blogg: http://ponnyprinsessorna.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0