111216 Candy

Då var det Candys tur.....

Candy har vi köpt av Reginas familj. Hon kom till oss 2007 och har stannat sen dess. Candy är en maxad C-ponny med okänd stam född-94. Vi är ganska övertygade om att hon är welsh/arab. Candy är importerad från Irland. Hon är brännmärkt. Candy älskar att hoppa.

Min kusin Micahela tävlade henne i hoppning först sen tog Moa över. Moa är nu över 1,70 lång och när man blir för lång så kommer man lätt fel i balansen och då stannar Candy vid lite högre höjder. Candy är otroligt känslig för balans och vikt.


Jag tränar på 80-90 cm med henne idag och har hittills startat clearrounder i hoppning på runt 80 cm felfritt :)

Jag skulle vilja tävla dressyr på henne men hon är stark och kör huvudet rätt upp och liksom rusar iväg. Hon har fina gångarter men när man kommer till ridning så tappar hon framåtbjudningen.
Men jag ska klara det


2012 ska jag fösöka komma ut på mer hopptävlingar med henne. Kanske börja med Gotacup? varför inte GP-ponnyn?

//Sandra

Kommentarer
- Anonym

Sv; tack för frågorna! ska svara på dom ikväll :) (jag skriver på bloggen och du blir länkad)



Men jag undrade en sak: när du skrev. Hur min resa såg ut till SM. menade du hur det såg ut när vi åkte dit och vad vi gjorde och så under SM eller hur jag har utbildat honom när jag fick honom och hur vi har jobbat oss upp till SM? Om du förstår vad jag menar ?:)

2011-12-16 @ 17:09:20
Blogg: http://Dressyrsmurfen.devote.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0