111206 Forlan Conquest

Vi köpte Forlan Conquest eller Quest som vi säger i juni 2010 av Stuteri Micks i Falköping. Han var insutten men inte mycket mer. En fantastiskt snäll ponny men åh så trög.

Jag drev och drev men han ville inte gå fram. Jag var många gånger ledsen och visste inte vad jag skulle göra.
Så höll det på hela sommaren.
Här är en bild från en lektion den sommaren då jag faktiskt fått lite fart på honom.


I augusti bestämde vi att han skulle få vila lite mer än han gjort sen han kom till oss. Den 25 nov 2010 så satte jag mål för honom fram till dec 2011 mm
* hopptävla klubb.
* Träna dressyr och ev tävla nån Lc

I januari hoppade vi vår första hopptävling. I februari red jag programridning och på våren starade vi i Lb-program i dressyr lokalt. Jag tog fälttävlanskortet på honom under sommaren 2011. Målen är uppnådda!

Nu har vi startat en La i dressyr för att se vad vi ska träna extra på i vinter. Det är främst dressyr jag satsar på med Quest.

Dressyrtävling i Falköping, april-11
Fotograf: Sarah Fahlström <3<3 (min dåvarande dressyrtränare som nu läser i USA)


September 2011


Nya mål ska sättas för 2012.

Jag tränar dressyr för Jenny Andersson <3<3.
Jag tränar hoppning för Pernilla Engblom <3<3
Jag tränar terräng för Anna-Karin Beiron <3<3

Vi hörs
//Sandra

Kommentarer
- Sophia

Fin häst!

2012-04-24 @ 21:39:49
Blogg: http://eslmupparna.blogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0