111205 Ridning & karameller

Idag har jag varit i skolan som vanligt. Inget spännande alls.

Jag red Candy när jag kommit hem. Hon var duktig idag :)


Efter ridningen i mörkret så gick vi in och bakade Marknadskarameller som står på kylning nu :)


Här är receptet:

Marknadskarameller
3 ¼ dl vetemjöl

2dl florsocker

0.5dl kakao

1tsk vaniljsocker

60g kokosfett

0.7dl vatten

2.5dl socker

Blanda vetemjöl, florsocker, kakao och vaniljsocker.

Smält ihop kokosfett, vatten och socker.

Häll vätskan över de torra ingredienserna, rör om SNABBT och noga. Häll smeten på en plåt med bakplåtspappret.

Låt kallna och skär i bitar.


Ha det gott!
//Sandra


Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0